Kadar gre za resne napake vitalnih delov, kot je zadnja okvara na sklopki za plin cele vrste Toyotinih (in zaradi sorodnosti še po enega modela Citroena in Peugeota) vozil, se proizvajalci raje odločijo, da voznike preventivno pokličejo na servis, da jim okvarjen ali nevaren del zamenjajo. Čeprav proizvajalci večinoma skušajo pomiriti lastnike, da so avtomobili kljub okvari varni in da se s popravilom ne mudi, je smotrno okvaro odpraviti čim prej. Če ste prvi lastnik avtomobila, vas bo proizvajalec zagotovo kontaktiral sam, bodisi pisno ali po telefonu. Če pa ste avto kupili rabljen, boste morali ukrepati sami.

Najprej se, če menite, da objavljeni odpoklic vključuje tudi vaš avtomobil, o tem prepričajte pri proizvajalcu oziroma njegovemu prodajalcu. Podatki, objavljeni na spletnih straneh ali v medijih, so običajno zgolj površni, medtem ko imajo proizvajalci neprimerno bolj natančne podatke. Prav mogoče je, da vaš avtomobil, čeprav ustreza modelu in letniku odpoklicanega vozila, v odpoklic ni vključen. Proizvajalci v različnih tovarnah po svetu, čeprav izdelujejo enake avtomobile, vanje vgrajujejo namreč različne dele.

Pri zadnjem večjem odpoklicu proizvajalca Toyota so denimo sporne zgolj sklopke za plin enega izmed njihovih dobaviteljev. Posamezni proizvajalci ob velikih odpoklicih običajno vzpostavijo posebne spletne strani, ki omogočajo iskanje po številki šasije avtomobila, včasih pa vzpostavijo tudi posebne klicne centre, ki kupcem ponujajo podrobnejše informacije o odpoklicu posameznih vozil. Predvsem je pomembno, da se zavedate, da gre za vašo varnost in da ste oškodovana stran vi, ne proizvajalec avtomobila, zato od njega terjajte jasne odgovore in informacije.

Ko ste prepričani, da je popravilo potrebno, se pri pooblaščenem serviserju dogovorite za termin in pogoje popravila. Kadar je posredi večja okvara, ki bistveno vpliva na uporabnost avtomobila, gre za tako imenovano stvarno napako, pri kateri vam mora v skladu z obligacijskim zakonikom in zakonom o varstvu potrošnikov proizvajalec kriti škodo, ki vam nastane v času, ko kupljenega izdelka niste mogli uporabljati. Pri avtomobilih v praksi to pomeni, da vam morajo za čas popravila zagotoviti nadomestno vozilo oziroma vam povrniti stroške, ki bi jih imeli z najemom nadomestnega vozila za čas popravila.

Proizvajalci se sicer tem obveznostim izogibajo, najprej zato, ker jim povzročajo dodatne stroške, poleg tega pa ob velikih odpoklicih (Toyota bo denimo na servis poklicala več kot 5800 avtomobilov) preprosto nimajo zadostnega števila nadomestnih vozil. Nadomestno vozilo sicer je vaša pravica, a je ob tem potreben tudi razum. Če bo popravilo denimo trajalo vsega nekaj ur ali pa boste avtomobil oddali zjutraj in prevzeli že popoldan, najbrž nima smisla zapletati stvari z najemom avtomobila pri komercialnih ponudnikih in vlaganjem zahtevka pri zastopniku proizvajalca. Zato se raje dogovorite, da vam denimo krijejo stroške taksi prevoza s servisa in nazaj. Če pa bo popravilo trajalo več dni, dosledno uveljavljajte svoje pravice.

Konec koncev ste v dobri veri pošteno plačali za brezhiben in delujoč avtomobil, da so vam prodali pokvarjenega, pa je kriv izključno proizvajalec.