Predlog novele zakona o prevozih cestnem prometu po pojasnilih poslanca SDS Petra Verliča mestni linijski prevoz definira kot javni prevoz, ki ga lahko organizira ena ali več občin kot gospodarsko javno službo. Do zdaj je namreč lahko območje mestnega prevoza določila le ena občina, če pa je to hotelo storiti več občin skupaj, je bilo potrebno soglasje direkcije. Z zakonsko novelo to soglasje ne bi bilo več potrebno.

Predlagani zakonski noveli vlada nasprotuje. Po besedah državnega sekretarja na ministrstvu za promet Igorja Jakomina so predlagane rešitve v nasprotju s temeljnim konceptom urejanja javnega linijskega prevoza, posledica take ureditve pa bi bilo paralelno vzpostavljanje novega sistema javnih prevozov, ki bi zmanjšal učinkovitost obstoječega sistema prevozov, za katerega so koncesije že podeljene.

Na vnašanje zmede v obstoječi sistem opozarjajo tudi v poslanski skupini SD. Po besedah Janka Vebra je cilj predlaganega zakona sicer dober, a bi glede na vsebino zakona lahko prišlo do še večje neusklajenosti med linijskim mestnim in medkrajevnim prometom; občine bi lahko same vzpostavljale medkrajevni linijski prevoz brez soglasja države, ki je sicer odgovorna zanj. Poslanska skupina SD predlagane novele ne bo podprla, želi pa si čimprejšnjega sprejema zakona o integriranem javnem potniškem prometu, ki bo to področje reševal celovito. Ministrstvo končno besedilo tega zakona sicer po Jakominovih besedah že pripravlja.

Novele zakona o prevozih v cestnem prometu prav tako ne bodo podprli poslanci DeSUS. Kot je pojasnil Anton Urh, bi lahko predlagane rešitve povzročile bistveno kršitev izvajanja koncesijskega razmerja.

Negativno so se do zakonskega predloga opredelili tudi v poslanski skupini LDS. Kot je poudaril Miran Jerič, sistem javnega linijskega prevoza potnikov v cestnem prometu zaradi v stanju, v kakršnem je, ne prenese parcialnih in slabo premišljenih posegov.

Opozicija pa predlog zakonske novele podpira. Po besedah Danijela Krivca (SDS) je obstoječi javni potniški promet nerazvit in nepovezan, s predlagano novelo pa bi natančneje opredelili funkcijo izvajanja mestnega linijskega prometa v povezavi z medkrajevnim. Spremembe zakona po krivčevih besedah sledijo usmeritvam prometne resolucije.

Da je predlog novele zakona dobrodošel, je poudaril tudi poslanec SLS Franc Pukšič. Napovedal je podporo poslanke skupine predlaganim rešitvam in pripravo nekaterih dopolnil. Po Pukšičevih besedah bi bilo smiselno sprejeti zakon, ga nadalje dopolniti in tako priti do bistveno boljšega predloga zakona.

Tudi v poslanski skupini SNS bodo predlog novele zakona podprli. Po besedah Srečka Prijatelja si sicer želijo modernega, evropskega pristopa k politiki prevozov v cestnem prometu, a so predlagane rešitve segment, ki ga lahko izboljšamo že danes. Prijatelj je vlado pozval, da javni potniški promet uredi na primeren način, s strategijo, ki ima jasno vizijo in prostor tudi v državnem proračunu.

Verlič je izrazil razočaranje nad koalicijskim nasprotovanjem predlagani noveli zakona o prevozih v cestnem prometu. "Očitno je interes za težave ljudi v DZ tako majhen, da se o tem niti ne želi razpravljati," je poudaril in pojasnil, da gre v tem primeru za javni interes, medtem ko vlada po Verličevih besedah pravi, da bo javni potniški promet rešila tako, da bo vse funkcioniralo s strani države.

Razočaran nad odnosom koalicije je tudi Tanko, ki je zatrdil, da je "edina paradigma, ki v tem mandatu funkcionira, paradigma, da je treba biti proti vsemu, kar SDS in druge opozicijske stranke predlagajo". Predlagana zakonska rešitev bi po Tankovih besedah namreč omogočila vladi, potnikom in izvajalcem storitev boljšo organiziranost, javni potniški promet pa bi lahko uporabljali tudi potniki, ki v takšno obliko prevoza zdaj niso zajeti.

Veber je v zvezi s Tankovim očitkom o nasprotovanju vsemu, kar predlaga opozicija, poudaril, da usmeritev vlade ni, da kar tako nasprotuje dobrim rešitvam. Če pa te v obstoječi sistem posegajo na način, ko jih ni mogoče primerno umestiti, pa je treba na to opozoriti.