V generalnem direktoratu evropske komisije za promet so nam namreč potrdili, da se bodo takrat sestali predstavniki vlad Slovenije in Italije ter razpravljali o morebitni novi trasi meddržavne proge. "V zadnjem mesecu je bilo več tehničnih sestankov med predstavniki obeh držav in evropskim koordinatorjem, na katerih je bilo govora o optimalni povezavi med Divačo in Trstom. Na medvladnem srečanju, ki bo 29. januarja, pa bodo znane tudi morebitne odločitve o drugačnem poteku trase od dosedanje," je za Dnevnik povedal tiskovni predstavnik generalnega direktorata Fabio Pirotta.

Na vprašanje, ali lahko Slovenija in Italija tudi v primeru spremembe trase pričakujeta evropsko sofinanciranje projektiranja in gradnje proge, je Pirotta odgovoril, da bi morali državi pred tem skleniti nov dvostranski sporazum. "Na podlagi tega lahko podpisnici zaprosita za sofinanciranje, o vlogi pa bo odločala evropska komisija," je dodal Pirotta. Bruselj je za financiranje projektiranja proge po obstoječi trasi mimo Socerba namenil dobrih 50 milijonov evrov, Slovenija in Italija pa bosta v ta namen skupaj prispevali enak znesek.

Kot je znano, je bodoča proga med Divačo in Trstom del petega evropskega železniškega koridorja, ki bo povezoval Lizbono in Kijev, pri čemer v Italiji v zadnjih mesecih ne skrivajo želje po obuditvi tako imenovanega pontebskega koridorja med Benetkami in Dunajem. Ta ki bi Slovenijo ob opustitvi gradnje nove proge do Italije dokončno izbrisal s trase petega koridorja in krepko omejil dostop do virov financiranja za gradnjo domače železniške infrastrukture iz evropskega proračuna.

primoz.cirman@dnevnik.si