Vodstvo družbe je sprva pričakovalo pokritje približno 43 milijonov evrov, a so se dogovorili za okoli pet milijonov manj, saj država ni bila pripravljena pokriti božičnic, ki so jih v tem obdobju izplačale SŽ. S to finančno injekcijo se bodo SŽ, kot poudarjajo naši viri, izkopale iz insolventnosti in jim ne bo več grozil stečaj.

Družba naj bi v skladu z dogovorom, ki so ga sklenili včeraj na večurnem sestankovanju medresorske skupine za SŽ, državi zdaj izstavila račun za poplačilo razlike med plačanimi in naročenimi storitvami. Kdaj bodo sredstva dejansko na računu družbe, ni znano, naj pa bi, kot so nam pojasnili naši viri, razliko država poplačala v okviru aneksa k pogodbam o gospodarskih javnih službah. Težav z Brusljem naj ne bi bilo, saj da je ukrep skladen z zakonodajo, država pa je SŽ cene za storitve potniškega prometa, ki jih je naročila, ob podpisu vsakoletnih pogodb tudi potrdila, zatrjuje naš vir.

A ob tem velja spomniti, da je direktor direktorata za železnice in žičnice na ministrstvu za promet Ljubo Žerak v decembrskem pogovoru za Dnevnik opozoril, da je zaračunavanje storitev potniškega prometa v SŽ popolnoma netransparentno urejeno. "Vleka je poslovala pozitivno, prav tako tehnično-vozovna dejavnost, obe službi pa le zaračunata svoje storitve potniškemu in tovornemu prometu. SŽ sem že večkrat pozval, naj izračunajo, koliko bi jih dejansko stali vleka in tehnično-vozovna dejavnost na letni ravni, ne koliko jim obe službi zaračunata. Ti namreč računata od zadaj naprej, torej, najprej pogledata, koliko je ljudi, nato, koliko imajo SŽ vlakov, potem pa izstavita račun. Dvomim, da je to realna cena," je takrat dejal Žerak.

Država se je, kot je razumeti včerajšnji dogovor, odločila, da za nazaj s SŽ sklenjenih pogodb in postavljenih cen ne bo preverjala. To bi menda terjalo preveč časa in dela. Naj pa bi v naprej pogajanja potekala na podlagi preverjanja cen storitev, ki jih bodo državi zaračunavale SŽ za gospodarske javne službe. Te naj bi, pravi naš sogovornik, v bodoče poslovale s pozitivno ničlo, kot bi morale že doslej. Na kakšen način bo država, ki se doslej v cene storitev, ki so jih postavljale SŽ, ni spuščala, ugotavljala, ali so cene realne, ostaja neznanka.

Z dogovorom o pokritju izgube iz potniškega prometa se bo danes na obisku SŽ seznanil tudi premier Borut Pahor. To pa je tudi edina konkretna znana tema današnjega srečanja vodstva in sindikatov SŽ s premierjem in ministrom Vlačičem. Ker bo minister po sestanku javnosti predstavil sanacijski načrt družbe, gre sklepati, da bo tudi ta tema pogovorov.

barbara.hren@dnevnik.si