"Kljub temu da vsa podjetja občutijo krizo v poslovanju, jih je v našem prostoru še vedno veliko, ki ohranjajo iskren, dober in odprt odnos do zaposlenih. Verjamemo, da bodo lahko v relativno dobrem stanju prebrodila krizo tudi z vidika uspešnosti poslovanja. Želimo si, da bi sodelujoča podjetja delila izkušnje z vsemi in bila hkrati spodbuda za gospodarsko okolje in konec koncev za ljudi, ki ne vedo, ali jih bo služba jutri še čakala," je ob tem povedala Saša Mrak, vodja Zlate niti.

Podjetja se prijavljajo do konca novembra

Slovenska podjetja bo Časopisna družba Dnevnik povabila k sodelovanju do konca novembra. Lani je v izboru najboljših zaposlovalcev Zlata nit 08 v kategoriji malih podjetij zmagalo podjetje Formitas, v kategoriji srednje velikih podjetij Microsoft in v kategoriji velikih podjetij Trimo. Posebno priznanje za najbolj inovativen in družbeno odgovoren odnos do zaposlenih in širšega okolja je prejelo podjetje Si.mobil. V letu 2007 so bili najboljši zaposlovalci Microsoft (mala podjetja), Halcom (srednje velika podjetja) in Krka (velika podjetja), posebni priznanji pa sta prejeli Elektronček v kategoriji gazel in Trimo za inovativnost.

Glavno besedo imajo zaposleni

O najboljših zaposlovalcih na prvem mestu odločajo prav zaposleni. Lani je bilo anketiranih 7.783 zaposlenih v 117 slovenskih podjetjih, leta 2007 več kot 10.500, 20 odstotkov ocene za uvrstitev na seznam 101 najboljšega zaposlovalca pa predstavlja uspešnost poslovanja podjetja. O končnem zmagovalcu na podlagi pridobljenih podatkov in pogovora z vodstvom odločata izborna komisija in strokovni svet, ki ju zastopajo predstavniki najpomembnejših ustanov na trgu dela ter akademskega sveta.

Najobširnejša raziskava v Sloveniji in uspehi slovenskih raziskovalcev na mednarodnih konferencah

V okviru projekta Zlata nit poteka največja tovrstna raziskava v Sloveniji, podatki, pridobljeni v projektu, pa bodo tudi letos uporabljeni za znanstvenoraziskovalno delo. V dveh letih je nastala mednarodna raziskovalna invencija na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, t. i. povezljiv trikotnik inovacije-trženje-upravljanje s človeškimi viri (IN-Č-TR), ki ga utemeljujejo rezultati Zlate niti in ki središči prav človeka. Raziskave v okviru projekta pridobivajo vse večjo veljavo v mednarodnem znanstvenoraziskovalnem okolju. Inventiven pristop bosta prof. dr. Maja Makovec Brenčič in asistent mag. Matevž Rašković z Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani v kratkem predstavljala na kar dveh mednarodnih konferencah, in sicer na konferenci Relationship marketing v Berlinu (pod okriljem American Marketing Association) ter na konferenci v Maleziji pod okriljem Industrial Marketing and Purchasing (IMP) skupine.

»Še posebno v obdobju krize in sedanje recesije je odnos podjetje–zaposleni na veliki preizkušnji, hkrati pa glavni dejavnik premagovanja ali vsaj blažitve posledic krize. Zato je še toliko bolj pomembno, da podjetja pogledajo vase, ovrednotijo svoj odnos z in med zaposlenimi ter vse svoje napore osredotočijo v ustvarjanje zadovoljstva – navzven, do trga, kupcev, a naprej znotraj sebe. Verjamemo, da imamo v Sloveniji tudi v teh težkih časih uspešna in dobro delujoča podjetja, zato je prepoznavanje in sporočanje njihovih dobrih praks ključno,« sta ob tem povedala dr. Maja Makovec Brenčič in asistent mag. Matevž Rašković z Ekonomske fakultete.

Od lestvice najboljših do treh zmagovalcev

K sodelovanju bodo povabljena številna slovenska podjetja, na podlagi izsledkov raziskav pa bo 30. januarja objavljen seznam 101 najboljšega zaposlovalca. Sledila bo predstavitev finalistov v vsaki izmed treh kategorij (mala, srednje velika in velika podjetja), konec marca pa bo, kot vsa leta doslej, pripravljena sklepna prireditev z razglasitvijo zmagovalcev v vsaki od navedenih kategorij.