Predstavniki AAG so z gradu Socerb proti območju, kjer naj bi nastal terminal, izstrelili orehe, v želji, da bi se, kot je pojasnil okoljevarstvenik Franc Malečkar, "orehi zasejali in bi čez 20 let na tem območju še lahko pobirali orehe".

Kot je še poudaril Malečkar, bi bilo območje Tržaškega zaliva zaradi naravnih danosti nemogoče tako zavarovati, da bi bila grožnja nesreče ob razlitju plina izključena. "Če bi hoteli območje povsem zavarovati, bi ga bilo potrebno v celoti militarizirati," je poudaril.

Predstavnik AAG Vojko Bernard pa je opozoril, da se na odprto pismo, ki so ga na vlado poslali pred petkovim srečanjem slovenskega in italijanskega predsednika vlade, ne vlada ne predsednik vlade Borut Pahor niso odzvali.

Pahorja so v odprtem pismu predstavniki AAG opomnili, da potuje v Rim "s popotnico, da so plinski terminali v Tržaškem zalivu zaradi neprimernih naravnih danosti in dosedanje preobremenjenosti z industrijskimi objekti nesprejemljivi".

Pahorja so pozvali, "naj se drži tega, kar je bilo sprejeto v državnem zboru". "Slovenija ima na svoji strani vse argumente, zato ne smete dovoliti, da bi z nami barantali," so še zapisali v odprtem pismu.

Plinski terminal v Tržaškem zalivu bi imel po mnenju AAG ne le negativne čezmejne vlive na okolje, pač pa tudi na gospodarski razvoj na Slovenski strani meje, saj bi bil zaradi plovb plinskih tankerjev "oviran že tako preobremenjen pomorski promet v zalivu in razvoj Luke Koper".

V AAG še opozarjajo, da meritve zraka nad Miljskimi griči že zdaj kažejo na prekomerno onesnaženost z žveplovim dioksidom in ozonom. Po njihovem mnenju bi tudi že obstoječi negativni čezmejni okoljski vplivi morali biti tema petkovega srečanja Pahorja z Berlusconijem.

Predvidoma prihodnji teden bo AAG na evropski parlament naslovil peticijo, v kateri bodo ponovno opozorili na kršitve okoljske zakonodaje v primeru gradnje plinskega terminala v Žavljah in na napake v študiji o okoljskih vplivih. Med drugim bodo opozorili tudi na domnevno ponarejanje oz. prirejanje podatkov. AAG še poziva, naj se okoljska presoja za terminal v Žavljah opravi ponovno.