Seveda. Kljub negativnim gospodarskim kazalcem je mogoče najti mnogo podjetij, za katerimi stojijo ljudje, ki vlivajo upanje, in ki so - naj uporabim to prispodobo - še vedno vlačilci za vrsto drugih podjetij in panog.

Prav zaradi izjemno težkih gospodarskih in tudi družbenih razmer so ti "svetilniki" še bolj pomembni. Vračajo upanje in dokazujejo, da so pravljice mogoče tudi v težkih časih. Pa ne pravljice za lahko noč, temveč popotnice za dober dan. In morda je prav zdaj še pomembneje taka podjetja prepoznati, jih predstaviti in nanje usmeriti pozornost javnosti.

V Dnevnikovem projektu Gazela se vsako leto izpiše vsaj šeststo dobrih zgodb - zgodb stotih podjetij iz vsake izmed šestih slovenskih regij, majhnih in srednjih hitro rastočih podjetij, na katere je vredno opozarjati. Vedno znova. To so podjetja, ki niso nujno popolna, a so s številnimi elementi in pokazatelji svojega poslovanja vseeno lahko vzor mnogim drugim v regiji in državi. Prav ob spoznavanju podjetniških gazel in na njihovih primerih lahko druga mala in srednja podjetja svoje procese prilagodijo in postanejo še uspešnejša. Gazele so ogledalo in hkrati navdih, kot je, verjamemo, navdih tudi Dnevnikova Gazela, ki je v letih postala uspešna, cenjena in prepoznavna blagovna znamka.

Veseli nas, da smo tudi letos del uspešne zgodbe, da znamo in zmoremo tudi v težkih časih poiskati odlične med dobrimi. S skupnimi prizadevanji - torej s pozitivno podobo uspešnih in prepoznavanjem rezerv, ki v slovenskem gospodarstvu so - lahko dosežemo še več. Morda celo neslutene uspehe!

Država oz. ministrstvo za gospodarstvo, ki se je v preteklih dveh letih dejavno vključevalo v našo akcijo, lahko za to stori še veliko. Prvi korak je zagotovo znižanje davčne stopnje za podjetja, ki je še vedno ena izmed najvišjih v EU. To in prepoznavanje konkurenčnih prednosti malih in srednjih hitro rastočih podjetij je ključ do uspeha, ki ni zagotovljen že s samo nagrado. Dnevnikova priznanja so le eden izmed dokazov dobrega dela in hkrati odlična spodbuda za nadaljevanje poti.

Prevečkrat iščemo predvsem anomalije in slabosti, uspehov pa nočemo opaziti. Je to pregovorna slovenska zavist? Kaj drugega? Kdo bi vedel. Z našimi priznanji skušamo razbiti stereotipe o slovenski zaplankanosti, z velikim veseljem in ponosom nagrajujemo najboljše ter ploskamo njihovim ustanoviteljem in predstavnikom.

Vse to počnemo v prepričanju, da lahko s tem postopoma preoblikujemo družbeno klimo, prevrednotimo vrednote in spremenimo lestvico prioritet. Ne le posameznikov v podjetjih, marveč celotne družbe. Pretiran optimizem? Morda. A če verjamemo - in mi verjamemo - v zgodbo uspešnih slovenskih podjetij, potem lahko postanejo tudi neverjetni cilji dosegljivi.

Tako kot so mnogi podjetniki začeli samo s sanjami in zgradili zgodbe o uspehu, tako sanjamo in verjamemo v Dnevnikovo Gazelo in Dnevnikove gazele tudi mi. Neizmerno nas veseli, da v naše sanje verjamejo tudi slovenska podjetja, pokrovitelji in naši številni bralci.

Ja, lepe zgodbe niso samo pravljice, so trdo prigarana dejstva, ki ne puščajo prostora za ravnodušnost in skepso. Ponosni smo, da smo del te in drugih uspešnih zgodb.