"Ocenili smo, da so ukrepi, ki jih je Dars sprejel za odpravo nepravilnosti, ugotovljenih pri omenjeni reviziji, ki se nanašajo na gradbena dovoljenja in projekte za izvedbo pred oddajo javnega naročila, v večji meri zadovoljivi. Kljub temu pa je Dars pri predorih in viaduktih, torej prav pri tistih projektih, ki so bili predmet revizije, določil izjemo," je včeraj za Dnevnik povedal predsednik računskega sodišča Igor Šoltes. Kot je znano, je prav zaradi dodatnih in nepredvidenih del ter naknadne razširitve razpisna cena predora Šentvid (47 milijonov evrov) do končanja prve faze gradnje in odprtja narasla na okrog 135 milijonov evrov, računsko sodišče pa je Darsu ter ministrstvoma za promet in okolje v reviziji izdalo negativno mnenje.

"Prav zaradi sedanjega načina priprave projektov za izvedbo so nastajala velika odstopanja med razpisno in dejansko ceno projektov. Poleg tega je projekte za izvedbo naročil izvajalec in ne ponudnik, kar je popolnoma nerazumljivo. Z našo zahtevo po popravljalnih ukrepih smo želeli doseči, da bi imel Dars še pred izvedbo javnega naročila popolnoma jasno sliko, kaj želi doseči in v katerih primerih lahko nastane potreba po nepredvidenih delih. Brez tega namreč ne more pripraviti ustrezne razpisne dokumentacije in izbrati dejanskega najugodnejšega ponudnika," je povedal Šoltes.

Po naših informacijah se je Dars, ki ga vodi Tomislav Nemec, šentviške "prakse" držal tudi pri pripravi razpisa za gradnjo predora Markovec, ki je bil objavljen lani jeseni. Iz razpisne dokumentacije naj bi bilo namreč razvidno, da bosta Dars oziroma izbrani izvajalec pripravila projekte za izvedbo naročila šele po oddaji posla. Ali to pomeni, da bo računsko sodišče prej ali slej izdalo negativno mnenje Darsu tudi zaradi Markovca? "Tega ne morem komentirati. Pričakujem pa, da bodo svoje delo opravili tudi nadzorni organi Darsa," je odgovoril Šoltes. Pri tem je opozoril, da bo tveganj, povezanih z naraščanjem cen, še več pri projektih, kjer bo predorov več. "Eden takšnih je na primer gradnja drugega tira železniške proge med Divačo in Koprom," je še dejal Šoltes.