Veliko je že bilo napisanega o tem, kakšen je dober proces kadrovanja. "Pravi človek na pravem delovnem mestu," je postala prava mantra HR. Temu procesu se moramo dejansko temeljito posvetiti, a misija se z izborom "pravega človeka" še ne konča. Skrivnost uspeha ni samo v tem, kako najti pravega človeka, ampak tudi, kako ga obdržati.

Tao pravi: "Da bi vzbudil entuziazem (za delo, dejavnosti) je nujno, da se vodja prilagodi naravi tistih, ki jih vodi. Le entuziazem je tisti, ki vodi do cilja brez nevarnosti, da bi ljudje oblikovali opozicijo. Le entuziazem je tisti, ki združi skupino in vodi do zmage. V skupini se obdržijo le tisti principi, ki spodbujajo ljudi, medtem ko principi, ki kaznujejo in ignorirajo potrebe ljudi, vodijo le v zamero."

Poznavanje in spodbujanje sodelavcev

Govorimo torej o dveh zadevah, ki sta ključni z to, da prave ljudi obdržimo: vodja se prilagodi naravi tistih, ki jih vodi, in uporablja principe, ki spodbujajo.

Za začetek mora vodja najprej biti človek s "pravo" avtoriteto, avtoriteta prave vrste pa je le tista, ki jo podelijo ljudje. Najpreprosteje rečeno, ljudje "posvojijo" tistega vodjo, ki mu je mar za njih. To je vodja, pri katerem prednjačijo osebnostne lastnosti, kot so odprtost in usmerjenost k ljudem, pristno zanimanje za ljudi in njihove potrebe, zmožnost razumevanja drugih, posluh za potrebe drugih. Ne govorimo o prijateljskih odnosih, govorimo o upoštevanju drugih ljudi. Če vas ljudje in njihove potrebe ne zanimajo, potem vas nobena ekipa ne bo v resnici sprejela za vodjo. Morda ste lahko menedžer, ki uveljavlja svoje ambicije, a niste vodja.

V nadaljevanju je pomembna motivacija. Prvi "spodbujevalec", ki nam pride na misel, je finančne narave. Pa vendar - motiviranost zaradi denarja je precej kratkoročna. Za začetni zagon je ključna, a traja nekako 6 do 12 mesecev. Ljudje delajo za več kot samo za denar. Motiviranost in zadovoljstvo pri delu sta neposredno povezani z delovnim okoljem.

Partnerji zaposlenih

Kaj motivira? Različne ljudi različne stvari. To boste vedeli takrat, ko boste izpolnili prvi pogoj - se zanimali za ljudi, njihovo znanje, njihove potrebe, pričakovanja, ambicije, cilje. Hkrati pa boste verjetno ugotovili, da že vaš interes za ljudi pri ljudeh že deluje kot motivator.

Pomemben del motiviranja je, da pripomoremo k temu, da ljudje uživajo v svojem delu. To lahko dosežemo tudi s tem, da postavimo jasne standarde in poskrbimo za to, da jih zaposleni dobro razumejo in da vedo, kaj natančno se od njih pričakuje. Oblikujmo partnerstvo s svojo ekipo. Dajmo jim priložnost za rast in razvoj. Nagradimo njihov trud. Zraven pa se zavedajmo, da je stopnja jasnosti naših pričakovanj stopnja uspeha zaposlenih.

Barbara Petančič je psihologinja svetovalka v podjetju Adecco. Adecco je strokovni partner Zlate niti. Nasvet izhaja vsako četrto soboto v mesecu.