Japonci so oblikovali kolo s pomožnim motorjem, ki za svoje delovanje porabi zelo malo električne energije. Manjši motor na baterije uravnava svojo moč glede na hitrost gibanja in električno upornost poganjanja.

Električni motor kolesarjem pomaga pri poganjanju kolesa. Samodejno se izključi, ko doseže hitrost 24 km/h, kar je uradna omejitev takšnih prevoznih sredstev na Japonskem. „Naše stranke pravijo, da zdaj več časa preživijo na kolesu. Kamor bi prej šli z avtom ali taksijem, se zdaj odpeljejo z električnim kolesom,“ pravi Masanori Kobayashi iz podjetja Yamaha Motor.

Prodaja električnih koles na Japonskem se je od leta 2000 že več kot podvojila, lani so takšna kolesa postala še cenejša, zato si jih je lahko privoščilo že 315 000 Japoncev. „Ko preizkusiš električno kolo, si nikoli več ne boš žele peljati z navadnim,“ je novinarjem zaupala Yamahina tiskovna predstavnica.

V proizvodnji okolju prijaznih električnih koles z Yamaho sodelujejo številna podjetja, med drugim Panasonic, Sanyo Electric, Bridgestone. Pričakujejo, da bo število prodanih električnih koles v prihodnjih dveh letih naraslo že na 400 000, vedno večjo prodajo pa pričakujejo tudi v Evropi.