Dars je od družbe Gradis, ki izvaja obnovitvena dela na viaduktu Ravbarkomanda, zahteval postavitev druge, kompetentne osebe za poročanje o načrtovanih delih na gradbiščih, saj to konec tedna ni bilo v skladu z dejanskimi razmerami in številom delavcev na gradbišču.

Dars je sporočilo objavil po sestanku z ministrom za promet Patrickom Valčičem in družbo DDC, na katerem je Vlačič zaradi zastojev na slovenskih avtocestah Darsu naložil pripravo akcijskega načrta glede obnov. Operativni, kratkoročni del načrta naj bi bil pripravljen v 15 dneh, drugi del načrta, ki pomeni spremembe resolucije o nacionalnem programu izgradnje avtocest, pa bo pripravljen še letos.

Minister Vlačič od Darsa zahteva akcijski načrt

"Zahteval sem, da se objavi, na katerih odsekih, kdaj in kaj se dela ter koliko delavcev dela, da se dela neprestano, kjer je to tehnološko možno, da se pripravi nabor del, ki se lahko izvajajo tudi ponoči. Če delavcev ni, mora biti jasno, zakaj jih ni. To, kar piše na Darsovi internetni strani, mora biti usklajeno z dogajanjem na terenu," je poudaril Vlačič.

Drugi del akcijskega načrta predvideva spremembe resolucije o nacionalnem programu izgradnje avtocest, ki bodo še letos posredovane v državni zbor. Z njimi želi minister za promet spremembo celotnega sistema prenov, "ki takšne, kot so, niso dobre".

Na novinarsko vprašanje, ali je v Darsu in DDC zaradi zastojev na avtocestah, ki jih med drugim povzročajo tudi obnove, pričakovati menjave v vodstvu družb, odgovoril, da je to v pristojnosti nadzornih svetov. Dejal pa je, da ni zadovoljen, da mora v zvezi s tem ukrepati sam, čeprav so bile njegove pripombe delno že upoštevane.

Vlačič: Slovenske ceste so poddimenzionirane

Minister Vlačič je sicer poudaril, da so zastoji na cestah spremljevalci razvitega sveta, da pa lahko ministrstvo za promet optimizira obnove do te mere, da bodo generirale čim manjše zastoje. Ob tem minister ugotavlja, da so slovenske ceste "poddimenzionirane, glede na to, koliko je na njih prometa". Tovorni promet je od leta 2004, ko je Slovenija vstopila v EU, močno narasel in povzroča velike obremenitve.

Če se izkaže, da ceste ne vzdržijo tolikšnega povečanja prometa, potem mora Dars o tem obvestiti ministrstvo za promet, ki bo šlo v sprejem dolgoročnih ukrepov o zmanjševanju tovornega prometa po slovenskih cestah.

Kot je še poudaril Vlačič, pa ukrep, ki bi do nadaljnjega ustavil obnovo avtocest ni sprejemljiv. Varnost je po njegovih besedah na prvem mestu, tudi če je zato potreben kakšen zastoj. Udeležence v prometu minister ob tem poziva k strpnosti.