"V petek smo dobili nove zaloge, ki so pošle v eni uri, zato smo trgovino v ponedeljek spet zaprli, in tako bo ostalo do konca tedna," je povedal Alan Juraković, predsednik upravnega odbora SOS-zadruge, katere del je tudi SOS-trgovina.

Na začetku so ji nekaj svojih izdelkov ponudili Žito, Ljubljanske mlekarne in Colgate-Palmolive Adria, zdaj pa imajo na policah le še zobne paste in gele za prhanje. "Trenutno ni drugih izdelkov za prodajo, vendar konec tedna pričakujemo sestanek z dvema dobaviteljema. Na njuno željo ne bom povedal, za koga gre," je dodal Juraković. Za pojasnila, zakaj bolj ne sodelujejo pri tem projektu, smo se obrnili na Žito, kjer je njegova predstavnica za stike z javnostmi Nina Kofler poudarila: "Pokazali smo pripravljenost za sodelovanje, vendar pogodbe o tem s SOS-zadrugo nismo podpisali. Razlog so številne nejasnosti v zvezi s projektom SOS-trgovin, zlasti glede organiziranosti SOS-zadruge, njenih ustanovnih aktov in njene domnevne donosnosti. Dokler to ne bo razjasnjeno, Skupina Žito nima namena sodelovati v projektu SOS-trgovin." Juraković je razložil, da so omenjene nejasnosti povezane s prepričanjem Trgovinske zbornice Slovenije ter zbornice kmetijskih in živilskih podjetij, da vodijo donosno dejavnost. "Naša pravna služba pripravlja dokaze, da smo res nepridobitna organizacija, in ko bomo to potrdili, bo vse steklo," je bil optimističen, saj pričakuje ugoden zaključek sestankov konec tedna, tako z omenjenima zbornicama kot s "skrivnimi" dobavitelji.

Zadržane so tudi Ljubljanske mlekarne, tamkajšnja vodja korporativnega komuniciranja Renata Lovrak je povedala: "Glede na trenutni položaj, tako v medijih kot na trgu, smo se odločili, da še enkrat premislimo o svojem sodelovanju." Dodala je, da so se sprva odločili za pomoč SOS-trgovini predvsem zato, "ker se želimo približati potrošnikom, ki si v času krize ne morejo privoščiti osnovnih življenjskih potrebščin", tem prodajalnam pa v dar ponudili 200 litrov alpskega mleka.

Sredi marca je Juraković napovedal, da se pogovarjajo še z Radensko, Pivovarno Laško, Lidlom in nekaterimi manjšimi proizvajalci ter dobavitelji, a je, kot je zatrdil, "vse ostalo na enaki ravni kot takrat". "Stvari so se ustavile, smo v istem krogu kot Karitas in Rdeči križ. Iščemo rešitve in ena od njih bi lahko bila oprostitev plačila davkov za dobavitelje," je predlagal. Zanimalo nas je, ali bodo k boljši ponudbi v SOS-trgovini v prihodnje pomagali večji trgovci, kot sta na primer Spar in Mercator. Direktorica sektorja za odnose z javnostmi pri slednjem Barbara Stegel je odgovorila, da je "Mercatorjevo načelo pripravljenost pomagati, ko je to najbolj potrebno", kar velja tudi za SOS-trgovine, "če le gre za humanitaren in nepridobiten ter ne podjetniški projekt". Generalni direktor Spara Slovenija d.o.o. Igor Mervič pa je zapisal: "Pri projektu SOS-trgovin je preveč neznank oziroma ta ni niti razdelan niti transparenten, zato smo se odločili za pomoč drugim humanitarnim organizacijam."

Socialni trgovini in njenim ustanoviteljem so mnogi očitali, da zaradi naglice stvari niso dobro premislili. Tudi podpredsednica LDS Zdenka Cerar je ob odprtju priznala, da je začetek negotov, ker je bila potreba po takšni trgovini velika in so bili ljudje neučakani.