Etapna kolesarska dirka 6. Istrska pomlad (Istarsko prolječe), ki jo je po treh letih znova dobil slovenski kolesar Mitja Mahorič, je zagotovo ena najmočnejših spomladanskih dirk druge kategorije UCI. Navdušenca je zagotovo begalo, ker bi vsaj doma na taki dirki pričakoval mnogo več zunanje podobe pomembne kolesarske dirke. Tako pa je vse izpeljano skromno, brez velikih sponzorskih okraskov, z nekaj 100 gledalci, povečini iz Slovenije. Marsikdo bi pripomnil "brez zveze".

A ni čisto tako. Po športni plati je to vrhunska dirka izbranih 29 klubov iz 17 držav. Glede na sponzorja dirke (Turistična skupnost Istrskih občin) je tudi zasedba iz držav turističnega trga sosednje Hrvaške. Računajo na povratni promocijski učinek močnih ekip drugega razreda z mladimi upi iz držav zahodno in severno od Slovenije. Ta dirka je znana po tem, da zaradi konkurence vedno izvrže na površje kakšnega bodočega šampiona. "Levakov" spredaj ni. S te dirke smo prvič slišali za Janija Brajkoviča, Nemca Cioleka, Norvežana Boassona, nase sta pred leti opozorila sedaj "omadeževana" Schumacher in Rasmussen. Novo ime na tej listi je zagotovo Jan Tratnik. Drugo posebno odkritje je, da se Marko Kump kot šprinter odlično pelje na klanec.

Za slovenske ekipe je dirka zelo pomembna. Ne samo zato, ker sta se ekipi Sava in Motomat Delo Revije, ki s športnim direktorjem Valterjem Bončo ne bodo statisti, pokazali v novi barvni podobi in jih je bilo na hitro težko razpoznati. Dirka, ki je prej nosila ime Jadranska magistrala, ima 49-letno neprekinjeno tradicijo, Mitja Mahorič pa je dvajseti Slovenec, ki je zmagal na tej dirki. V najmočnejši zasedbi se kolesarji slovenskih ekip, katerih skupni letni proračun je okoli 1,4 milijona evrov, zagotovo ne bodo pomerili med seboj prej kot na VN Kranja konec maja.

Med dirko so bili tekmeci najbolj pozorni na ekipi Adria Mobil in Rabobank U23, ki imata najvišji ugled glede na elito. Novomeščane poznate, v ekipi "bankirjev" pa so izbrani kandidati za Pro Tour ekipo, hkrati pa je to reprezentanca Nizozemske. V Istro so prišli z velikim avtobusom ter tremi avtomobili višjega cenovnega razreda, za šest kolesarjev.

Za njih šteje le zmaga. A velikokrat tudi v kolesarstvu zmaga srčnost. "Mislim, da so me podcenjevali, da s tako mladimi kolesarji ob sebi ne bom ubranil rumene majice. A fantje že znajo. In niso še pokvarjeni, da bi dirkali sebično. Imajo pravo kolesarsko srce. Čeprav so danes že omagovali in odpadli med spremljevalne avtomobile, so se vrnili v kolono, ko je zaradi taktike hitrost padla. Tako so znova prišli na čelo meni v pomoč," je mlade pomočnike hvalil Mitja Mahorič.

V njegovi zmagi je tudi veliko simbolike. Mahorič, sicer kolesar, ki je v zadnjih letih nosil največ rumenih majic na največ dirkah, hkrati pa je najuspešnejši kolesar v zgodovini dirke Po Sloveniji, je na "istrskem Touru" zmagal prvič. In ne v dresu Perutnine, ki ga je nosil vso kariero. Ostanek dolga leta najmočnejše ekipe se je sramežljivo pokazal na dirki s preostankom kolesarjev (Omulec, Marin). Prav zaradi razdrtja Perutnine sedaj zalet dobivajo ostali. Hrvaška ekipa Loborika je zrasla na račun nekdanjih kolesarjev Perutnine (in Save) ter z njihovim bivšim športnim direktorjem Srečkom Glivarjem. Na zmagovalnem odru je bil poleg Nizozemca Michaela Krederja ob Mahoriču prav njegov nekdanji kolega Rado Rogina. Dokaz, da "recesija" dobiva le druge barve.