Kakšne so pasti, ki jih prinaša pomlad za voznike?

Pasti je veliko. Na vozišču so ostanki peska, soljenja, letos smo opazili še precej več poškodb vozišča. Te pasti so skupaj z udarnimi luknjami za različne vrste motornih vozil bolj ali manj nevarne. Najbolj so izpostavljeni vozniki motociklov. Če naletijo na udarno luknjo, je to lahko zanje usodno, saj se ji je težko izogniti, če voznik tega ne vidi pravočasno. Predvidevanje omogoča nemoteno, ustrezno in pravočasno prilagajanje hitrosti, s čimer se je mogoče tem pastem izogniti. Za avtomobile so te pasti prav tako nevarne. Samo predvidevanje omogoči večjo varnost. Treba je upoštevati tudi to, na kakšnem območju se voznik vozi. Višje ležeči predeli Slovenije skrivajo več pasti. Tam se lahko pojavi še sneg ob vozišču, ki se pri višjih temperaturah topi, zaradi česar bo verjetno vozišče mokro. Ne smemo pozabiti niti, da temperature čez dan nihajo, da je tudi stopnja vlage različna in da je večja možnost poledice v zgodnjih jutrih. Sončna bleščavost dodatno poslabša vidljivost in prepoznavanje nevarnosti na vozišču in ob njem.

Kako naj se vozniki pripravijo?

Vozniki naj bodo pozorni na tlak pnevmatik, preverijo naj globino dezena in morebitne poškodbe. Na podvozju vozila so verjetno ostanki zimske umazanije. Preverjanje vzmetenja, krmilnega in zavornega sistema bo varnost povečalo. Pomembno je očistiti tudi notranjo stran kolesnih obročev. Neenakomerna obremenitev, ki jo povzroči umazanija na njih, povzroči dodatne tresljaje. Ti sčasoma povzročijo poškodbe krmilnega in stabilacijskega sistema podvozja. Tudi drugim delom karoserije bo čiščenje dobrodošlo. Steklene površine naj bodo, hkrati z lučmi, pogosteje in temeljito očiščene. Pregled brisalnikov in preverjanje stanja tekočine za pranje sprednje šipe je nujno opravilo. Dober pregled na vse strani pomeni mnogo večjo varnost in je pomemben za pravočasno prepoznavanje nevarnosti.

Kakšne so lastnosti zimskih in letnih pnevmatik v pomladanskem času, ko je vreme še zelo spremenljivo?

Slovenski vozniki se čedalje bolj zavedajo velikih razlik med zimskimi in letnimi pnevmatikami. Zimske v mrzlih in sneženih pogojih pokažejo svoje sposobnosti in prednosti. Ali naj spomladi uporabljamo zimske ali letne gume? Ob prehodu iz mrzlega v toplo obdobje se pnevmatike obnašajo po svojih posebnostih, sposobnost enih ali drugih je odvisna od temperature vozišča in zraka. Zakonska obveza zahteva svoje, ob tem pa se morajo vozniki zavedati, da višje ko so temperature, bolj primerna je letna pnevmatika. Pri zimskih pnevmatikah se z višjimi temperaturami (že nad +10 stopinj Celzija) zavorna pot podaljša, slabša je oprijemljivost pri speljevanju in v ovinkih prej zdrsne, poveča se tudi obraba.

Kdaj torej menjati zimske pnevmatike s letnimi?

Zakonski čas menjave zimskih pnevmatik z letnimi je blizu (15. marca). Hkrati je pomembno tudi, kje se nekdo največ vozi. Uporaba avtomobila na višje ležečih predelih bo verjetno narekovala kasnejšo menjavo, na nižje ležečih in predelih z milejšim podnebjem pa zgodnejšo. Vsi pa moramo upoštevati, da se lahko pojavijo zimski pogoji vožnje, ki bodo zahtevali zimsko opremo. Nikakor jih ne uporabljajmo v čedalje toplejših dnevih, dolgo v pomlad ali celo v začetek poletja. Marsikdo jih uporablja kar celo poletje do naslednje zime. Take pnevmatike se čez poletje praktično z vsakim dnem pregrevajo in nato v naslednji zimi niso več uporabne. Neštetokrat so bile pregrete, s čimer so izgubile vso potrebno elastičnost in sposobnost učinkovitega oprijema v mrzlih in zimskih razmerah vožnje.