Aikido je borilna veščina, njeno vodilo pa je ne poškodovati nasprotnika oziroma partnerja, temveč ga zgolj obvladati. Je odličen izraz japonskega duha, je poudaril veleposlanik Murajama, saj je spritualni cilj te veščine, da se razrešijo spori z drugimi in da se živi v harmoniji.

Temelji na samoobrambi

"Aikido temelji na samoobrambi. Tehniko naredimo tako, da prikažemo napad, a udarec napadalca-partnerja imobiliziramo do bolečine, kar pomeni, da ko začuti bolečino, izvajanje tehnike prekinemo," je pojasnil Matjaž Dobravec. Umetnost obrambe z aikidom ni uporaba sile, ampak upoštevanje zakona o ravnotežju, pravilno gibanje in uporaba vzvodov na sklepih. Napadeni izrabi energijo in moč nasprotnika, da ga s hitrimi gibi spravi iz ravnotežja ter mu s tehniko metov in vzvodov prepreči nadaljnji napad. "Aikido je lahko zelo boleč, saj veliko delamo z vzvodi, komolcem, zapestjem in ramo napadalca. Vendar pri pravilnem izvajanju tehnik ni poškodb, kar bi se pri pregrobem izvajanju lahko hitro zgodilo," pojasnjuje Matjaž Dobravec, ki se z aikidom ukvarja že 16 let. Tehnike poskušajo izvajati estetsko, tako da je aikido tudi lep na pogled.

Treningi potekajo tako, da učitelj kaže tehnike, učenci pa ponavljajo za njim. Nosijo bele kimone s pasovi različnih barv, ki označujejo stopnjo njegovega znanja. Mojstri aikida pa nosijo posebne črne široke hlače hakame, ki so znak, da je posameznik dosegel posebno visoko raven znanja. Pri treningih lahko uporabljajo tudi dolge palice.

V nasprotju od drugih borilnih veščin pri aikidu ni tekmovanj in je njegov namen res rekreacija, krepitev telesa in duha. Dobravec dodaja, da veščina krepi tudi samozavest, saj bi se ta, ki obvlada aikido, tudi v resničnem življenju znal obraniti napada. To borilno veščino uči tudi policiste in vojake, in sicer kot tehniko samoobrambe in onesposobitve napadalca.

Za oba spola in vse starosti

Ta borilna veščina je po Dobravčevih besedah primerna za vse starosti in oba spola. V društvo se lahko včlanijo otroci, stari sedem ali osem let. Na Japonskem, kjer je svoje znanje izpopolnjeval pred dvema letoma, na treninge pridejo tudi ljudje, stari 80 let. Zagotovo pripomorejo k njihovi vitalnosti tudi ogrevalne vaje in vaje raztezanja mišic, ki jih opravijo na začetku treninga, je prepričan. Tehnike lahko posamezniki prilagodijo svojim zdravstvenim težavam oziroma zmožnostim. "Moj pokojni mojster je živel s presajeno ledvico, ki mu jo je podaril brat, a je kljub temu treniral v celoti. Je pa prilagodil padce, da ni ogrozil presajenega organa," je še povedal Matjaž Dobravec.