V svetovnem prvenstvu v reliju bosta v sezoni 2009 največ pozornosti zbujali dve veliki spremembi ter začetek uvajanja še nekaterih, ki se bodo končale šele v naslednjih sezonah. Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) je spremenila in skrajšala koledar dirk ter uvedla sistem rotacij, v katerem je le še 12 postaj, med njimi tudi nekaj novih, nekatere v preteklosti uveljavljene pa so vsaj za zdaj izpadle. V sezoni 2010 bo priložnost za izvedbo relijev na SP dobilo drugih 12 prirediteljev, letošnji pa bodo spet prišli na vrsto čez dve leti. V letošnjem koledarju so štiri dirke (Irska, Norveška, Ciper, Portugalska), ki jih lani ni bilo. Poleg svetovnega prvenstva v reliju (WRC) bo FIA v sezoni 2009 izvedla še prvenstvi PWRC (produkcijsko SP, skupina N) ter mladinsko SP (JWRC), ki bosta imela po osem dirk.

Po drugi strani pa bo močno okrnjena tudi dirkaška konkurenca. Moštvo Subaruja, s katerim je leta 2003 Norvežan Petter Solberg osvojil naslov svetovnega prvaka, je že takoj ob koncu lanske sezone napovedalo slovo od elitnega tekmovanja, svetovna gospodarska kriza pa je poskrbela za podobno odločitev pri še enem japonskem proizvajalcu, Suzukiju, ki pa v reliju ni bil tako uveljavljen kot Subaru.

Odločitev slednjega o umiku je prizadela predvsem Pettra Solberga. Zgovorni Norvežan, navajen, da se nanj zgrinjajo nesreče, tehnične težave in najbolj nenavadni dogodki na dirkah (med drugim je med reliji že povozil kenguruja in izgubil zmago po trčenju v drevo v zadnjem brzincu nekaj kilometrov pred ciljem), je nenadoma ostal brez sedeža. V preostalih tovarniških ekipah so bila vsa mesta zasedena, a namesto tarnanja nad zlo usodo se je svetovni prvak izpred petih let odločil za nastopanje v zasebnem moštvu. Prvič se bo predstavil s Citroenom Xsaro na domačem reliju na Norveškem, nato pa želi odpeljati celotno sezono 2009.

Za zdaj so Solbergove težave prihranjene serijskemu zmagovalcu (ima že 47 zmag na najvišji ravni) zadnjih sezon in petkratnemu svetovnemu prvaku Sebastienu Loebu. Francoz ostaja trdno v sedlu kot prvi voznik tovarniške Citroenove zasedbe, tako kot lani pa bo njegov pomočnik v drugem avtomobilu francoske tovarne Španec Dani Sordo. V tovarniški ekipi Forda bosta tako kot lani svoja tekmeca lovila zagnana in hitra, a za leto bolj izkušena in starejša Finca, svetovni podprvak Mikko Hirvonen in Jari-Matti Latvala, tretji voznik bo Khalid Al Qassimi. V drugi Fordovi ekipi, poltovarniškem Stobart M-sportu, so se odločili, da bodo priložnost ponudili starejšemu od bratov Solberg, Henningu, Matthewu Wilsonu (oba sta za ekipo tekmovala že lani) ter novincu, Estoncu Urmu Aavi. Nova pa je tudi četrta članica velike četverice, druga Citroenova ekipa Citroen Junior. Francozi bodo ob bok Stobartu postavili zanimivo ekipo, Južnoafričana Carlosa Rautenbacha, svetovnega mladinskega prvaka Sebastiena Ogierja in Avstralca Chris Atkinsona, ki je tako kot lanski Subarujev dirkač le našel sedež tudi v sezoni 2009. Prav ta naveza, Ogier se je izkazal že na zadnjem lanskem reliju v Walesu in že zmagal na letošnjem Monteju v konkurenci IRC, naj bi se vmešala v boj z velikim bratom in Fordom za najvišja mesta.

»Ne podajamo se v neznano. Na tem reliju sem dobro nastopil že leta 2007. V svetovnem prvenstvu pa imam kljub krajšemu koledarju le en cilj, šesti naslov svetovnega prvaka. Obeta se nam zanimiva in razgibana sezona,« je pred začetkom odločen Loeb.