Mnoga sejemska podjetja v svetu so v letih 2006 in 2007 dosegla najboljše rezultate do zdaj, prve ocene rezultatov poslovanja sejemskih hiš v letu 2008 pa kažejo, da bodo poslovni rezultati še boljši. Tudi v družbi Celjski sejem saj so lani po nerevidiranih podatkih imeli eno najuspešnejših poslovnih let v svoji zgodovini. "Zavedamo pa se, da trenutna gospodarska situacija ni najboljša, vendar naše izkušnje iz preteklosti kažejo, da prav zaostrene gospodarske razmere zahtevajo dodatna vlaganja v promocijo in zaupanje potrošnikov. Kriza se nedvomno pozna, vendar tisti, ki imajo pripravljen koncept izhoda iz krize, danes minimalno omejujejo proračune za promocijo. So pa na podlagi natančne segmentacije ciljnih skupin bolj pozorni, kam usmerjati sredstva za promocijo," poudarja Franc Pangerl, direktor uprave družbe Celjski sejem. Dodaja, da je trenutni odziv razstavljavcev, ki se bodo predstavili na sejmih v letu 2009, dober, saj so razstavne zmogljivosti na večini sejmov v prvi polovici leta zelo dobro zasedene. "Kljub temu za letos načrtujemo za približno petino manjše prihodke od prodaje kot lani, in sicer tako zaradi odpovedi avtomobilskega salona s strani Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije, ki bi sicer moral potekati v maju, kot tudi zaradi recesije, ki bo zagotovo krčila proračune podjetij za promocijo. Ker pa so sejmi pospeševalci razvoja in ker je v krizi prisotnost na trgu in komuniciranje s poslovnim okoljem še bolj pomembno, verjamemo, da bodo podjetja sejemske nastope ohranila kot promocijsko orodje. V Celjskem sejmu se bomo letos še posebno potrudili, da razstavljalcem pomagamo pri pripravi sejemskega nastopa, da bo ta čim bolj učinkovit in stroškovno primeren," še pojasnjuje Pangerl. Celjski sejem je največja slovenska sejemska hiša z več kot 50-odstotnim tržnim deležem. Družba na leto pripravi 12 mednarodnih sejemskih prireditev - zaradi bienalnosti nekaterih sejemskih prireditev se število sejemskih prireditev povzpne tudi na 14 in več - ki jih obišče več kot 260.000 obiskovalcev. Če prištejemo še udeležence prireditev, simpozijev in drugih dogodkov, ki se odvijejo na celjskem sejmišču, sejmišče na leto obišče več kot 300.000 ljudi. Največji med sejmi je MOS, ki ga v osmih sejemskih dneh obišče skoraj 170.000 obiskovalcev. Pangerl je prepričan, da bo tudi v teh kriznih časih MOS ostal najpomembnejši gospodarski dogodek v Sloveniji.

Sicer pa v povprečju specializirane sejemske prireditve, ki potekajo od dva do štiri dni, obišče od 15.000 do 30.000 obiskovalcev. Med najbolj prepoznavnimi našimi sejmi so zagotovo še sejmi Forma tool, Plagkem, Livarstvo, Energetika, Flora, veliko perspektivo pa ima tudi sejem Erotika 69, ki so ga lani prvič organizirali. Izvršna direktorica Celjskega sejma Breda Obrez Preskar je povedala, da imajo prihodnost predvsem specializirani sejmi, ki promovirajo določeno panogo, dejavnost in so namenjeni predvsem komunikaciji ter doseganju trženjskih ciljev. "Razstavljalci tako iščejo vzpostavitev stika s strokovnimi obiskovalci, njihov cilj pa je predvsem najti odjemalce, uvoznike, zastopnike in kupce za svoje blago, predstavnike za svoje podjetje, povečati prodajo svojega blaga, seznaniti ciljno javnost z izdelkom, doseči ugoden imidž izdelka in podjetja. Obiskovalci pa se želijo predvsem seznaniti z novostmi v razvoju in trženju izdelkov, poiskati izdelek, ki bi bil za njihovo uporabo najugodnejši, poiskati ustrezne dobavitelje in dobre izdelke za nadaljnjo prodajo, najti podjetja, ki bi jih zastopali oziroma predstavljali, ugotoviti, katera podjetja so ugledna in zanesljiva… Naše izkušnje kažejo, da so predstavitve podjetij na sejmu uspešne le takrat, če se nanjo celovito pripravijo: od prostorske ureditve razstavnih prostorov do vsebine in celotne tržne strategije sejemske promocije, kakor tudi posejemskih aktivnosti. Ves sejemskopredstavitveni splet je tržno izredno zahteven in je pomembno, da ga podjetja dosledno pripravijo in izvedejo, razlaga Preskarjeva.

Vodilni v Celjskem sejmu še dodajajo, da je poleg razstavnega dela sejma zelo pomemben tudi tako imenovani obsejemski spremljajoči program, kjer potekajo številna srečanja, simpoziji in okrogle mize. "Svetovnim trendom pa sledimo tudi na področju sejemske infrastrukture, ki velja za najmodernejšo v Sloveniji in jo nenehno dopolnjujemo ter nadgrajujemo. Od lanskega avgusta na strehi sejemske dvorane D deluje sončna elektrarna, v prihodnjih letih pa načrtujemo postavitev še novih sončnih elektrarn, saj so za to primerne tudi druge sejemske dvorane na sejmišču. Zelo dobro se namreč zavedamo pomena izkoriščanja obnovljivih virov energije in učinkovite rabe energije, saj gre za področja, ki so že nekaj let tudi med vodilnimi temami sejemskih prireditev, ki jih organiziramo. Skupaj s prilogo Dnevnika Moj dom ter Eko skladom tako tudi letos nadaljujemo akcijo, v kateri iščemo energetsko najbolj učinkovite stavbe.