"K hrani in pijači nas je navedla tema Meseca oblikovanja - izkustvo," pravi Zmago Novak, direktor Zavoda Big, organizatorja prireditve. "Potrošniki se odločamo za nakupe na podlagi čutil. Hrano ne samo okušamo, ampak jo moramo najprej prepoznati na trgovski polici, ko jo vidimo v embalaži. Zato je oblikovanje hrane in za hrano komponenta, ki jo želimo dolgoročno vplesti v Mesec oblikovanja. K sodelovanju smo povabili restavracije in gostilne, za katere menimo, da imajo oblikovalski predznak, se pravi, da v svojo gostinsko poslovno strategijo vključujejo oblikovanje kot vidni in okuševalni moment, ki s presežkom prepriča njihove goste."

Zavod Big je gostince povabil k sodelovanju na osnovi njihovega oblikovalskega predznaka, odziv pa je bil izjemen. Med več deset prijavljenimi so izbrali deset sodelujočih, ki so jim dali samo preprosto izhodišče: kaj se pri grižljaju zgodi, če pomešaš oblikovanje in izkustvo, oziroma kaj se zgodi na križišču videza in okusa, njim samim pa je bilo prepuščeno, kaj bodo pripravili. Z ribjimi in mesnimi jedmi ter sladicami sodelujejo restavracije Cubo, Franko, Pod skednjem (posestvo Pule), Luka Gourmet, Majerija, Taju, Glažuta in Valvas'or, gostilna Krištof in Catering Kaval. Pridružujejo se jim še pridelovalec vina Zmago Petrič in enolog Uroš Bolčina z vinom Guerila ter oblikovalec Evan Douglis z embalažo za dvanajst let star viski Chivas Regal.

"Zelo poudarjamo oblikovanje," nam je razlog za sodelovanje v Mesecu oblikovanja pojasnil lastnik nove ljubljanske restavracije Valvas'or Vito Korošec. "Ljudje pojedo manj, vendar želijo, da so jedi estetske in zanimive, želijo si nekaj lepega. Čedalje več je gurmanov, in če je hrana dobra ter lepo postrežena, to jamči dolgoročen uspeh."

Jedi z močno oblikovalsko noto bodo letos okušali samo povabljenci današnjega odprtja šestega Meseca oblikovanja. Kot poudarja Zmago Novak, pa že za prihodnje leto načrtujejo prvi oblikovalski sejem za jugovzhodno Evropo, ki bi med področja, kamor seže oblikovanje, uvrstil ne samo oblikovanje hrane in za hrano, kjer bo lahko jedi okusila širša javnost, temveč tudi oblikovanje za prosti čas, avtomobilizem in industrijo.