Podjetje projektira in izdeluje čiste prostore za proizvodnjo cepiv in zdravil ter bolnišnice, izdeluje in montira tudi vrata in specialna vrata s tesnili, drsna vrata za sterilne prostore, prehodne komore in po meri izdelano pohištvo iz nerjavne pločevine. Njegove največje stranke so velika farmacevtska podjetja, kot so Pfizer, GlaxoSmithKline, Jannsen, Novartis, Sandoz in MSD, od katerih ima tudi največ prihodkov. Cleangrad zadnjih 19 let odlično sodeluje s Pfizerjem, ki ga je nedavno že drugič imenoval za najboljšega dobavitelja. Prvič je to priznanje dobil leta 2021, nagrado pa je prejel na področju varnega dela in zavezanosti vsem pravnim in družbenim predpisom ter etičnim delovnim praksam. Kot pravi direktor Jernej Zupančič, je priznanje, ki ga je podjetje dobilo za izdelavo čistih prostorov za Pfizerjevo belgijsko tovarno cepiv v lanskem letu, potrditev, da so najboljši in da naročnik na podjetje računa tudi v prihodnje.

Najboljši kupci farmacevtski velikani

Tudi lani so Cleangradovi kupci ostali pretežno isti, torej farmacevtska podjetja, bolnišnice in laboratoriji. »Lani nam je uspelo pridobiti dva nova kupca na švicarskem trgu iz prehrambne industrije, ki je nov segment, v katerem bomo v prihodnje prisotni,« nadaljuje Jernej Zupančič. Pravi, da se tudi v tej industriji zahteve povečujejo, zato si na tem področju obetajo več dela. Obetaven segment so veterinarske klinike; podjetje trenutno dela tak projekt za eno od švicarskih klinik, sodeluje pa tudi na razpisu za gradnjo nove veterinarske fakultete v Ljubljani, kjer računa na milijonski posel. Prav tako še vedno sodeluje z indijskim Serum Institutom, največjim proizvajalcem cepiv na svetu, za katerega izvajajo projekt čistih prostorov v tovarni na Nizozemskem. Podjetje okoli 90 odstotkov vseh prihodkov ustvari v tujini, nekaj več poslov pa si letos zaradi investicij farmacevtskih družb – Sandoza in Novartisa, ki bosta gradila velike objekte – obeta tudi v Sloveniji.

Na belgijskem in nizozemskem trgu imajo dovolj dela, medtem ko v Avstriji, ki je sicer tradicionalno velik trg, opažajo velik upad investicij, zaradi česar se zmanjšuje obseg tako povpraševanj kot naročil, navede direktor in ponazori, da so lani in predlani na račun poslov v Avstriji imeli več milijonov evrov prihodkov, zdaj pa delajo zelo malo ali le posle v vrednosti nekaj deset tisoč evrov. Velikih investicij na teh dveh trgih praktično ni, ker farmacevtske družbe ne investirajo, če pa že, gre za projekte do milijon evrov. V Nemčiji, kjer so razmere na trgu še slabše in je gospodarstvo tako rekoč na čakanju, Cleangrad ni prisoten, je pa v preteklosti delal za partnerje v Franciji in Nigeriji.

Velik poudarek inovacijam

Podjetje, ki ima proizvodnjo v nekdanjih prostorih Mure, je v bližnji ljutomerski poslovni coni predlani zgradilo novo poslovno stavbo. Z naložbo, vredno 2,5 milijona evrov, so pridobili 1400 kvadratnih metrov prostorov za pisarne, kjer so izboljšali delovne pogoje za inženirje in projektante. Pridobili so tudi razstavni prostor, na katerem prikazujejo svoje izdelke. Za novo zgradbo je še 4500 kvadratnih metrov prostora, kjer ima podjetje možnost za nadaljnjo širitev. V podjetju digitalizirajo vse procese in razvijajo lastne aplikacije, da bi čim bolj poenostavili ročno delo, v prihodnje si nameravajo pomagati tudi z umetno inteligenco. Avtomatizacija pa delovne sile v Cleangradu, kjer je zaposlenih 200 delavcev, ne more nadomestiti, kajti podjetje prodaja projekte, ki jih snuje od ideje in proizvodnje do končne montaže. Pomanjkanja kadrov, ki so ga nadomeščali s prezaposlitvami delavcev iz hčerinskega podjetja v Srbiji, trenutno ne čutijo, ker se v Slovenijo vračajo delavci, ki so prej bili na delu v Avstriji.

V Cleangradu dajejo velik poudarek inovacijam, s katerimi si utirajo pot do najzahtevnejših kupcev na evropskem trgu. Podjetje je lani prejelo zlato priznanje Gospodarske zbornice Slovenije za najboljšo nacionalno inovacijo – hermetična drsna vrata za čiste prostore, ki so prva tovrstna vrata na svetu in jih že vgrajujejo v svoje projekte. Samo od tega proizvoda si letos in prihodnje leto zaradi potreb farmacevtskih družb obetajo več milijonov prihodkov. Nedavno je podjetje dobilo tudi zlato nagrado za inovacijo Pomurske gospodarske zbornice za še eno novost – poseben pohodni strop, ki je požarno varen šestdeset minut. Gre za edini takšen proizvod na trgu z vsemi certifikati, ki so ga v podjetju razvili za enega od farmacevtskih velikanov. Namestili so že okoli 6000 kvadratnih metrov površin.