Časopisna družba Dnevnik je danes zagnala nov izbor najboljših zaposlovalcev Zlata nit 2014. V medijsko-raziskovalnem projektu, ki bo tokrat osmič po vrsti, prepoznavajo in promovirajo podjetja, ki so z vidika ustvarjalnega, uspešnega in učinkovitega razvoja zaposlenih in organizacije lahko za zgled in navdih gospodarstvu. V nasprotju s primerljivimi izbori Zlata nit najboljšega zaposlovalca ne opredeljujejo le po zadovoljstvu ali zavzetosti zaposlenih, organizacijski klimi ali kulturi. V središče postavlja merjenje kakovosti odnosa med zaposlenimi in organizacijo. Ob bok temu pa kot merilo v izboru najboljših zaposlovalcev upošteva tudi poslovni uspeh podjetja.

V Zlati niti 2013 so bili za najboljše zaposlovalce prepoznana podjetja Intera, RCM in Si.mobil, medtem ko je posebno priznanje prejelo podjetje Droga Kolinska, članica Atlantic Grupe, za najboljšo zlato prakso pa Lek. In kako v podjetju postopoma uvajati orodja za učinkovito vodenje in razvoj zaposlenih ter tako dosegati višjo kakovost odnosov? »Osnova je iskren pogovor. Če upamo povedati vse, kar je dobro, pa tudi vse, kar je manj dobro, je ekipa verjetno dovzetna za spremembe in izboljšave. Drugi pogoj je zaupanje. Zaupanje ekipe v vodje in seveda zaupanje vodij v ekipo. Tako je precej lažje določiti cilje, poti in predvideti morebitne nevarnosti in seveda tudi nagrade za uspešno opravljeno delo, kar pa ni nujno, da je denar. Jasna delitev odgovornosti in zaupanja se hitro pokažeta v obliki uspeha, zadovoljstva zaposlenih in motivacije,« pojasnjuje Peter Ladič, direktor ptujske Intere, ki je aktualni najboljši zaposlovalec med malimi podjetji.

Ladič je komentiral tudi podatek, da je v Gallupovi raziskavi v slovenskih podjetjih v povprečju 15 odstotkov zavzetih, kar je daleč od dveh tretjin, kolikor je zavzetih v najboljših podjetjih. Razlog za to vidi v slabi komunikaciji. »Če je nekdo nezadovoljen ali je zadovoljen z minimalnimi standardi, potem to ni dobro za podjetje. Vodja mora najti čas in pot, da identificira ta neizkoriščen potencial, poišče vzroke in jih skuša odpraviti. Je pa v manjših ekipah delež sodelavcev, ki so polno zavzeti, bistveno večji, saj je soodvisnost med sodelavci večja.«

In kako pomen zlate niti za gazele vidijo v podjetju RCM, prevaljski gazeli, ki jo vodi Sandra Erker Haidar. »Gazele se skozi skokovito rast soočajo s hitrimi spremembami tako znotraj sebe kot v okolju, v katerem delujejo. Da bi bile tovrstnim spremembam kos, so ključnega pomena uspešni zaposleni. Da pa ne bi bila vodstva podjetij prepuščena zgolj subjektivnim ocenam o zadovoljstvu svojih zaposlenih, je prav, da se meri s pomočjo kakovostnih in količinskih kazalnikov. Po mnenju Erker-Haidarjeve je prednost sodelovanja v tem, da skupaj ugotovijo, kje je še dovolj manevrskega prostora za napredek in na ta način lahko iz leta v leto izboljšujejo delovno vzdušje, saj le zadovoljni zaposleni lahko prispevajo k višji dodani vrednosti in uspehu podjetja.

»Za Si.mobil je sodelovanje v projektu Zlata nit skozi vsa leta pomenilo zares veliko. Od tega, da smo danes na trgu prepoznani kot eden najboljših zaposlovalcev, kot tudi do tega, da se naši sodelavci zavedajo, v kakšnem podjetju delajo. Predvsem pa je utrditev ugleda delodajalca pripomogla k temu, da smo zagnali kar nekaj projektov v širšem slovenskem prostoru – od Zaposlitvenega izziva pa vse do letošnjega projekta razpisov za prvo zaposlitev mladih v okviru Žura z razlogom,« poudarja Tamara Valenčič, direktorica službe za korporativno komuniciranje in strateško upravljanje človeških virov.

V sedmih letih Zlate niti je v anketi, ki jo izpolnijo zaposleni in predstavlja 80 odstotkov skupne ocene podjetja, sodelovalo že 54.537 zaposlenih iz 287 različnih podjetij. Povprečna ocena kakovosti odnosa med zaposlenim in organizacijo v Zlati niti 2013 je bila 3,69 (1 najnižja ocena, 5 je najvišja ocena), vprašalnik pa je izpolnilo 6381 zaposlenih, medtem ko je bila v podjetjih, ki sodelujejo v Zlati niti vseh sedem let, 3,8.

Podjetja se v Zlato nit 2014 že lahko prijavijo, in sicer na spletni strani: http://zlatanit.dnevnik.si.