Zlata nit je elektrokardiogram (EKG) organizacije – kaže, kako močno bije srce podjetja, kako uigrano delujejo njegovi organ. Podjetju omogoča upravljanje vitalnega dejavnika, zaradi katerega v sodobnem svetu talenti izberejo ali zapustijo organizacijo, to je odnosov. Kultura odnosov vpliva na privlačnost zaposlovalca.

Pospešek v zaznavanju odnosov

Tako kot je umetna inteligenca z modelom AlphaFold omogočila preboj v razumevanju beljakovin, zdaj podobno spreminja tudi spremljanje delovnih okolij. Pred uporabo umetne inteligence je določanje strukture beljakovin trajalo tedne ali celo leta, z uvedbo modela AlphaFold pa je mogoče strukturo napovedati v nekaj minutah. Če je bilo leta 2020 je znanih manj kot 200.000 beljakovinskih struktur, je AI omogočila že več kot 200 milijonov napovedi.

Nadgradnja kazalnika eNPS z odprtim vprašanjem in analizo besedil dobiva podoben zalet. Odpira nov vpogled v dinamiko odnosov v podjetjih. Ne gre več le za številke, njihovo spremljanje skozi leta ali v primerjavi z drugimi zaposlovalci, temveč za razumevanje razlogov, vzorcev in občutkov zaposlenih. Ta novost, ki jo omogočata sodobna analiza besedil in umetna inteligenca, odpira popolnoma nov vpogled v dinamiko delovnih okolij.

Zakaj se vam splača sodelovati v Zlati niti 2025?

►Ker boste izmerili, kako močno bije srce vaše organizacije.

►Ker boste izvedeli, zakaj vas zaposleni priporočajo (ali zakaj ne).

►Ker boste s podatki in vpogledom gradili kulturo, ki privlači in zadržuje talente.

►Ker boste del skupnosti podjetij, ki se nenehno razvija in krepi svojo konkurenčnost.

Hitreje slišan glas zaposlenih

Z novo tehnologijo podjetja ne bodo več spremljala le rezultatov, temveč bodo mnogo hitreje in učinkoviteje kot v preteklosti pridobila dragocene informacije o tem, zakaj so zaposleni svoje podjetje ocenili tako, kot so ga. Odgovori razkrivajo vzorce zadovoljstva, pripadnosti in priložnosti za izboljšave, od kakovosti odnosov do organizacijske kulture. Z uporabo naprednih analitičnih orodij bodo ti vpogledi predstavljeni v agregirani, anonimni obliki, kar omogoča še globlje razumevanje ključnih dejavnikov, ki vplivajo na izkušnjo zaposlenih.

Nadgradnja eNPS tako prinaša več kot le številke – prinaša zgodbo vsakega podjetja, zapisano v glasovih zaposlenih. Povezuje podatke in čustva, kvantitativno in kvalitativno sliko, ter podjetjem omogoča, da bolje razumejo, poslušajo in ukrepajo. S tem Zlata nit znova postavlja standard naprednih pristopov k razumevanju in razvoju najboljših delovnih okolij. »Takšna orodja so večinoma razvita za velika podjetja, Zlata nit pa vključuje veliko podjetij, tudi manjša. Pri teh so razlogi za priporočanje oziroma nepriporočanje posameznih praks drugačni kot pri velikih,« pojasnjuje Zenel Batagelj iz Valicona, kjer razvijajo splošni model.

mag Edita Krajnović

mag. Edita Krajnović: »Zlata nit postavlja standard naprednih pristopov k razumevanju in razvoju najboljših delovnih okolij.«

Obogatena povratna informacija

Slovenska izvirna raziskava Zlata nit je že leta 2008 pionirsko v središče postavila odnos med zaposlenim in zaposlovalcem, upoštevajoč različnost vlog, potreb in pričakovanj v organizaciji. Vprašalnik sestavlja 50 trditev v osmih sklopih: temeljni odnos med podjetjem in zaposlenim, vloga in kakovost dela posameznika v podjetju, vodenje, komuniciranje in sodelovanje, podjetnost in inovativnost, delovna obremenitev, osebna rast in razvoj, čustvena pripadnost zaposlenih ter raznolikost in vključenost. Vključuje tudi eNPS (Employee Net Promoter Score), ki meri pripadnost zaposlenih podjetju.

Na podlagi vprašalnika podjetja dobijo informacijo, kako se odrežejo glede na druge najboljše zaposlovalce, s katerimi se potegujejo za talente v domačem okolju. V poročilih bodo po novem tudi neposredni odgovori zaposlenih, razvrščeni v skupine.

Slovenska izvirna raziskava Zlata nit je že leta 2008 pionirsko v središče postavila odnos med zaposlenim in zaposlovalcem. Lani so slavila podjetja RLS merilna tehnika, RCM in Intera, priznanje zlata praksa za inovativen pristop k rasti in razvoju zaposlenih je prejela Atlantic Grupa.

Odskok najboljših: hitreje, višje, dlje

Slovenija s projektom Povejmo.si zbira 40 milijard besed za oblikovanje velikega jezikovnega modela. Tudi Zlata nit, v kateri je raziskovalcem na voljo že preko milijon podatkov, razvija model. Model, ki bo podjetjem osvetljeval poti, kakšna sodobna delovna okolja si želijo talenti, in tako zmanjševal tveganje zaostanka. Pri tem se naslanja na ugotovitve najsodobnejših znanstvenih raziskav v okviru evropskega projekta Global Entrepreneurial Talent Management 4 (GETM4), ki raziskuje sodobna delovna okolja in razvija modele, ki malim in srednje velikim podjetjem pomagajo pri strateškem upravljanju človeškega kapitala.

Z reinovacijo in sodelovanjem podjetij v Zlati niti se Sloveniji odpira nesluteno podatkovno morje znanja in priložnosti. S startom v letu 2025 lahko skupaj tekmujemo, da bomo v Evropi in svetu prepoznani po najboljših okoljih, privlačnih za talente in njihov razcvet. 

Mag. Edita Krajnović, Mediade, je vodja metodologije Zlate niti

Časovnica Zlate niti 2025

►31. december 2025 – konec prijav

►23. januar 2026 – objava seznama najboljših delodajalcev

►30. januar 2026 – objava finalistov

►26. marec 2026 – zaključni dogodek Zlate niti z razglasitvijo zmagovalcev

Priporočamo