Tri leta stara ideja magistra farmacije Klemena Španingerja in biologa Roka Koširja je resničnost postala pred dobrim letom. Veliko znanja, odličen poslovni načrt in kanček sreče pa so pripeljali do zavidljivih rezultatov, ki jih je podjetje doseglo že po treh mesecih poslovanja: priznanje za najboljši poslovni načrt 2011, ki sta ga Klemen in Rok odnesla iz Tehnološkega parka Ljubljana, ter zmaga na letošnjem tekmovanju za slovenski start up. V želji, da javnost spozna, kaj je prava ideja, pa sta se predstavila tudi na natečaju Podjetna Primorska in od tam odšla kot drugouvrščena.

Od športne opreme do genetike

Dr. Klemen Španinger je postal farmacevt z razlogom: ker je zdravje pomembna vrednota. Že v osnovni šoli je na lastni koži izkusil izjemnost medicine, ki mu je pomagala prebroditi zdravstvene težave. Svojega poslovnega partnerja Roka Koširja, ki ima v žepu diplomo iz biologije, je spoznal med študijem. Glavi pa sta dokončno staknila kot mlada raziskovalca na Medicinski fakulteti Univerze v Ljubljani, kjer sta dognala, da imata za uspešen skok v podjetniške vode že "vso obvezno opremo".

Najprej sta ustanovila podjetje, ki zastopa in izvaža blagovne znamke športnih izdelkov za območje celotnega Balkana. Že pri tem projektu sta našla dodano vrednost v specializaciji, zato je trgovina usmerjena predvsem v prodajo športne opreme triatloncev.

Španinger pravi, da sta se odločila pravilno, ker je ta šport v vzponu in jima posel že lepo cveti. V podjetniške vode pa sta pognala še en "čoln": unovčiti sta želela še bogato znanje, pridobljeno med študijem, ga združila z "biznis žilico" ter ustanovila še DiaGenomi, podjetje, ki je specializirano za genetske analize raka dojke, debelega črevesja in analize kardiovaskularnega sistema.

Z investitorji pridobili tudi mentorstvo

DiaGenomi je z nadvse uspešnim podjetnim zagonom na trgu hitro opozoril nase in takoj dobil močne investitorje. "Že v prvih štirinajstih dneh smo pridobili dva vlagatelja, ki sta vstopila v lastniško strukturo, še preden smo podjetje odprli. Sedaj smo 'poročeni' s pogodbo, ki smo jo sklenili ob ustanovitvi." Marijano Robavs, direktorico uspešne slovenske oglaševalske agencije, je Klemen prepričal kar ob prodaji izdelkov iz njegove športne trgovine, ko ji je suvereno odgovoril na vprašanje, kaj bo počel po doktoratu. Ustanovitev še drugega podjetja, ki bo odkrivalo še odprte možnosti za zdravljenje najpogostejših civilizacijskih bolezni, pa je v partnerstvo prepričal tudi Labeno, d.o.o., za laboratorijsko, medicinsko in procesno opremo specializirano podjetje.

"Če za investitorja pridobiš dve podjetji, ki uspešno delujeta že dvajset let, potem nimaš kaj zgrešiti in lahko samo dodatno črpaš iz njunih izkušenj," pravita Klemen in Rok. S tem je podjetje namreč postalo bogatejše tudi za del strokovne ekipe, ki poleg svetovanja prinese še dodatno dodano vrednost - dragoceno mentorstvo.

V sodelovanju z zdravniško prakso

DiaGenomi tesno sodeluje z zdravniki, saj se v podjetju zavedajo, da so rezultati njihovih analiz na področju genske diagnostike prezahtevni za razumevanje širše javnosti. "Ne nasedajte testom, ki prihajajo kot bombonjere - predvsem iz Amerike - in ne verjemite, da je vse v genih. Ti na zdravje vplivajo le od 30- do 50-odstotno, preostali vplivi pa nastanejo kot produkt naše socializacije."

Španinger opozarja na kar nekaj primerov, ko so si na podlagi rezultatov zgolj takšnih testiranj (ponudbe prihajajo predvsem iz Amerike) Slovenke odstranile dojke, kar se je kasneje izkazalo kot nepotrebno, predvsem pa nespametno - v odločitev ni bil vpleten niti en zdravnik. Poleg tega pa zagovarja tezo, da se je vedno treba zavedati razlike med umetno in resnično potrebo po določenem produktu in storitvi.

DiaGenomi trenutno najbolj potrebuje svoj laboratorij, dolgoročno pa si želi sodelovanja s pravimi ljudmi, ki bodo delali na pravih mestih: predstavniki prodaje bodo v prihodnosti postali konica meča celotne organizacije. Sicer je glede zaposlovanja previden in raje vidi, da so manj "požrešni" ter del svojega dobička namenijo zunanjim izvajalcem: "Zakaj bi šel na svoje, če ti lahko to - preračunano za manj denarja - počne nekdo drug! Ti boš nekaj zaslužil, on bo nekaj zaslužil in oba bosta zadovoljna!"