"Predavatelji na delavnicah so strokovnjaki, ki se večinoma tudi sami preizkušajo v podjetništvu in njihovo znanje ni zgolj teoretično," pravi direktorica LUI Lidija Honzak in hkrati napoveduje tudi novosti v letošnji sezoni. V sklopu delavnic pisanja poslovnega načrta namreč uvajajo spletno učilnico za pisanje poslovnega načrta, katere namen je podati snov na še prijaznejši način, hkrati pa bo omogočila utrjevanje snovi ter vajo na praktičnih primerih. "Delavnice potekajo dvakrat letno, spletna učilnica pa bo na razpolago celo leto," še dodaja Honzakova.

Na delavnicah, ki so namenjene mladim raziskovalcem, je približno polovica žensk, medtem ko so na drugih delavnicah in dogodkih ženske v manjšini. "Prav zato smo na VIP večere začeli vabiti tudi uspešne podjetnice. Moram pa se pohvaliti, da sta pri dveh zelo uspešnih LUI-jevih start-upih direktorici ženski. Podjetje Envit, kjer je direktorica Neža Finžgar je bilo v letošnjem letu zmagovalec med najboljšimi start-upi v Sloveniji, podjetje Uniki, kjer je direktorica Mija Lorbek, pa je lansko leto na tekmovanju najboljših start-upov evropskih univerz zasedlo drugo mesto," je o udeležbi delavnic povedala Honzakova. Na vprašanje, zakaj naj mladi podjetniki izberejo ravno njihove delavnice, pa je odgovorila, da sami ne ponujajo "instant" kratkih izobraževanj, na dogodke pa vabijo tudi predavatelje z izkušnjami iz prakse. Za udeležbo na delavnicah pisanja poslovnega načrta pa, na primer, v ožji izbor uvrstijo le 20 najbolj perspektivnih poslovnih idej. "Na takšen način je delo kakovostno, vsakemu udeležencu pa se lahko predavatelji optimalno posvetijo," dodaja Honzakova.

Uspešne zgodbe se začnejo na delavnicah

Da so delavnice v organizaciji LUI koristne, pove tudi podatek, da precej članov LUI izhaja iz teh izobraževanj, največ prav za delavnice pisanja poslovnega načrta. Aljažu Simončiču, ki je na delavnice prišel z idejo LawMaster in je kasneje postal član LUI s podjetjem Blubit, je bil najbolj všeč praktični pristop, s katerim udeleženci osvojijo znanja, ki jih kasneje potrebujejo pri vodenju podjetja in sprejemanju odločitev. "Vsi predavatelji so nam dali kontakte, vemo, za katero področje so specializirani, tako da vemo, na koga se obrniti," je o prednostih delavnice povedal Simončič.

Zanimanje za vključitev v inkubator je vse večje, pravi njegova vodja, vendar je investicija v člane precej velika, zato podpirajo le najboljše. Izbere jih tričlanska komisija na podlagi poslovnega načrta in intervjuja celotnega tima. Trenutno LUI šteje 40 članov. "V času gospodarske krize, ko druga podjetja odpuščajo, naša podjetja zaposlujejo," pojasnjuje Honzakova in dodaja, da so podjetja pod njihovem okriljem uspešna tudi pri kandidiranju na razpisih.

Lani so tako skupaj pridobili 2,133.000 evrov nepovratnih sredstev, nekateri so z idejami prepričali tudi poslovne angele. In kakšne so možnosti za vstop v inkubator? Honzakova pravi, da je dobrodošel vsak, člane tudi sprejemajo celo leto, na pisarno pa je včasih treba malo počakati. Tisti, ki še nimajo podjetja, so lahko sprejeti v predinkubacijo in imajo možnost uporabe seminarskih sob ali audio-video opreme, tisti, ki so podjetje že ustanovili pa lahko v uporabo dobijo opremljeno pisarno po subvencionirani ceni.