Po oceni Direkcije za ceste je Primorje opravilo za okoli štiri milijone evrov gradbenih del. Izkopali so že 514 metrov od skupno 647 metrov dolgega predora. Nihče sicer ne ve, ali bi Primorje za pogodbeno dogovorjenih 15,7 milijona evrov res dokončalo gradnjo ali pa bi bilo treba podpisati še kup aneksov. Dejstvo je, da najtežja in tudi glede strojne opreme najbolj zahtevna dela šele pridejo na vrsto. Zato je direkcija v razpisu, po katerem so iskali izvajalca nadaljevanja del v predoru, navedla ceno 19 milijonov evrov.

Včeraj pa so na direkciji odpirali ponudbe in prav nobena se ni niti približala ocenjeni vrednosti gradbenih del. Na razpis se je prijavilo šest ponudnikov, po večini gre za konzorcije več podjetij, od tega jih je največ iz tujine. Najnižjo ponudbo v višini dobrih 23 milijonov evrov je sicer dala Gorenjska gradbena družba (prej Cestno podjetje Kranj), ki že sicer gradi odsek obvoznice skozi Suho. Prijavili so se skupaj z Iskro Sistemi in češkim partnerjem OHL ŽS. Druge ponudbe so vredne od dobrih 26 pa celo do 33,3 milijona evrov, kolikor za gradnjo predora pričakuje SŽ - Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, ki bi predor gradilo s partnerjem AD Putevi Užice. Na razpis so se prijavili še hrvaška Hidroelektra Nizkogradnja (27 milijonov), italijanski konzorcij z vodilnim partnerjem Collini Lavori (26,3 milijona), avstrijski Strabag (29,7 milijona) ter podjetje JRS s partnerjema Map Trade in Euro Asfalt Sarajevo (27,6 milijona).

Vse ponudbe bodo na direkciji zdaj pregledali, kdaj bodo izbrali najugodnejšega ponudnika, pa niso sporočili. Z gradnjo obvoznice, ki je še vedno največji in najdražji gradbeni projekt na slovenskih cestah ta hip, se vse bolj mudi. Kar 85 odstotkov vrednosti gradbenih del namreč krije Evropska unija, in če dela ne bodo končana do konca leta 2015, bo izgubljenih dobrih 20 milijonov evropskih evrov. Celotna naložba v gradnjo poljanske obvoznice je skupaj z nakupom zemljišč in pripravo vse dokumentacije sicer ocenjena na 43 milijonov evrov, vsa gradbena dela, vključno s predorom, so bila ob začetku gradnje ocenjena na 24 milijonov. Ta številka bo zdaj zagotovo narasla, saj bo že gradnja predora očitno po novem stala vsaj toliko. Tu pa sta še krožišče na Suhi in cestna povezava do Ljubljanske ceste.