Toda, kot smo v Dnevniku razkrili v minulih dneh, je družba že konec avgusta umaknila junija vloženo vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja, zato odločitev Trigranita, da ne odda ponudbe za nakup zemljišča, niti ne bi bila presenetljiva. Vse več je tako neuradnih informacij, da naj bi v Trigranitu razmišljali o umiku iz projekta.

To potezo so v družbi sicer zanikali. "Emonika (družba v 97-odstotni lasti Trigranita in 3-odstotni Slovenskih železnic, op.p.) je umaknila vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja, ker Slovenske železnice in Mestna občina Ljubljana niso uredile zemljišč, ki so potrebna za pridobitev dovoljenja. Veselimo se dopolnitve vloge in vseh odprtih zadev, pričakujemo pa trdnejše sodelovanje z našimi partnerji," je včeraj za Dnevnik zatrdil direktor družbe Trigranit Csaba Toth. Ali bodo oddali ponudbo za nakup zemljišča avtobusne postaje, pa ni povedal.

V Slovenskih železnicah se otepajo Tothovih očitkov, da njihovo sodelovanje ni dovolj trdno. "Slovenske železnice so vse svoje pogodbene obveznosti izpolnile v roku, že leta 2008. Stvarni vložek Slovenskih železnic je bil približno 22.000 kvadratnih metrov površin, Emoniki pa je bila še dodeljena stavbna pravica na približno 44.000 kvadratnih metrih površin," je sporočil Janez Krivec iz Slovenskih železnic. Dodal je, da so družbi podali vsa potrebna soglasja, skupaj s soglasjem za pridobitev gradbenega dovoljenja, in nazadnje objavili še razpis za prodajo zemljišča ob Masarykovi cesti, ki ga Trigranit potrebuje za pridobitev enoletnega gradbenega dovoljenja, kot so zahtevali na ministrstvu za infrastrukturo in prostor. Krivic je še poudaril, da je gradnja Potniškega centra Ljubljana zanje "prednostni projekt, zato smo vse svoje obveznosti izpolnili in jih bomo tudi vnaprej. Od Emonike pričakujemo, da pridobi gradbeno dovoljenje, predloži poslovni načrt ter začne gradnjo javnologističnega dela Potniškega centra Ljubljana, ki bi moral biti po pogodbi Slovenskim železnicam predan že leta 2010".

Tudi ljubljanski podžupan Janez Koželj je prepričan, da je občina Emoniki prišla naproti. "Dvakrat smo spreminjali prostorski akt, da bi ugodili Trigranitu (v resnici ga je občina enkrat spreminjala, da bi omogočili naknadno poglabljanje tirov, drugič pa so spreminjali pogoje gradnje, op. p.), posplošili in olajšali pogoje za izvedbo projekta, tako da občina skuša pomagati," je dejal včeraj.

Kot kaže, tudi župan Zoran Janković ne pričakuje umika Trigranita iz Slovenije: "V projekt je vložil že toliko denarja (35 milijonov evrov, op.p.), da se zdaj ne more več umakniti, lahko ga samo začasno ustavi, ker ocenjuje, da je kakšen drug projekt bolj dobičkonosen in da bo prej izpeljan."