Pogodbo o poslovnem sodelovanju je Ljubljanski potniški promet posredoval štirim taksi družbam: Taksi Metroju, Taksi Laguni, Intertours taksiju in Taksi društvu Ljubljana, so potrdili predstavniki vseh teh. Horvat je poudaril, da gre zgolj za osnutek pogodbe in idejo, kako si predstavljajo delovanje dobre taksi službe. "Ta pogodba še zdaleč ni usklajena, saj bomo upoštevali tudi pripombe taksistov," je zagotovil Horvat, ki je dodal, da bodo k razgovorom povabili tudi manjše taksi službe in samostojne taksiste.

Cena taksi prevozov bi bila enotna

Horvat je zagotovil, da Ljubljanski potniški promet ne bi ustanovil svoje taksi službe, ampak bi imel zgolj nalogo organizirati in nadzirati izvajanje taksi prevozov. Sistem, ki so si ga zamislili v javnem podjetju, ne bi bil bistveno drugačen od sedanjega. "Taksisti zdaj zaslužijo približno 2000 evrov na mesec, od tega pa operaterju odštejejo določeno vsoto za uporabo dispečerskega centra. To bi ohranili, s to razliko, da bi dispečerski center vodil potniški promet, vsi taksisti bi delovali pod enotno telefonsko številko in z enotnimi cenami," je Horvat na kratko povzel bistvo sistema. Dodal pa je, da če se taksisti in Ljubljanski potniški promet ne bodo strinjali glede prav vsake vejice v pogodbi, ta predlog ne bo nikoli ugledal luči dneva. In kaj če dogovora ne bo? Potem si bo mesto prizadevalo za spremembo zakonodaje, ki bi mu omogočala podelitev koncesij za opravljanje taksi prevozov, kar pa bi po Horvatovih besedah lahko trajalo več let.

Po prvih pogovorih s predstavniki zgoraj omenjenih taksi služb pa kaže, da bo usklajevanje pogodbe vse prej kot enostavno. "Smo za red, podpiramo omejitev števila taksistov, smo za enotno ceno, podpiramo poostren nadzor nad taksisti. Tudi koncesije nas ne motijo, če jih bo mesto podeljevalo družbam, ki se že zdaj ukvarjamo s taksi prevozi," je zagotovil Predsednik Taxi društva Ljubljana Fuad Mustafić.

A do osnutka pogodbe Ljubljanskega potniškega prometa je zelo zadržan. Mustafić je pojasnil, da ga moti, ker pogodba predvideva, da bi morali čiščenje avtomobilov, tehnične preglede, popravila in podobno opravljati pri javnem podjetju. Jezi ga tudi, da bi se morali odpovedati svoji telefonski številki in ker bi morali predati svoje stalne stranke. "To je nesprejemljivo, saj ko bodo združili več taksi služb pod eno številko, naše stranke ne bodo imele več možnosti, da jih prevažamo ravno mi. Poleg tega stranke ne bodo imele možnosti, da se izognejo tistim taksistom, s katerimi so imele slabe izkušnje," je razložil Mustafić.

"Taksi služba ni javna gospodarska služba"

Direktor Taxi Metroja Enzo Metro razmišlja, ali je v ozadju te pogodbe zgolj dodaten zaslužek Ljubljanskega potniškega prometa, ki že nekaj let ustvarja izgube. "Taksi služba ni javna gospodarska služba, zato ni prav, da želi mesto ustvariti monopol na tem področju," je prepričan Metro, ki je zagotovil, da brez kompromisov na strani LPP Taxi Metro zagotovo ne bo podpisal pogodbe, saj poleg drugih pomanjkljivosti pogodba taksistom ne daje nobene zaščite. "Če bi mesto in država izvajala nadzor tako, kot je treba, bi bil to že velik korak k ureditvi razmer na področju taksi prevozov," je prepričan Metro, ki se enako kot Mustafić strinja, da je med taksisti v prestolnici nujno treba narediti red, saj da tisti, ki ne upoštevajo pravil in ki so nespoštljivi do strank, mečejo slabo luč na vse ljubljanske taksiste.

Direktorja Silvester Mikše iz Taxi Lagune in Smail Dautović iz Taxi Interours pogodbe podrobno še nista preučila, vendar je Mikše skeptičen, kaj natančno si je Ljubljanski potniški promet zamislil. "Kljub temu pa bom šel na sestanek odprte glave, saj področje taksi prevozov nujno potrebuje red," se je strinjal tudi Mikše.