Tako je najbolj prodajani bencin v Sloveniji s ceno 1,562 evra za liter kar za 2,6 centa dražji kot ob prejšnji najvišji ceni 17. aprila. Z isto vsoto je prejšnji rekord presegel tudi 98- oziroma 100-oktanski bencin, katerega liter se je v primerjavi z minulimi štirinajstimi dnevi podražil za 5,3 centa, na 1,578 evra. Nekoliko manj intenzivno sta se ob pozni uri podražili dizelsko gorivo in kurilno olje. Za liter slednjega bo v prihodnjih dveh tednih treba odšteti 1,059 evra, za liter dizla, ki je dražji za 4,2 centa, pa že 1,429 evra.

Gorivo dražijo špekulanti in razmere na Bližnjem vzhodu

Razlogov za dražitev goriv je več, od špekulantov, višjega povpraševanja v ZDA in posledičnega krčenja tamkajšnjih zalog surove nafte do dežurnih krivcev na Bližnjem vzhodu. Tako je ob državljanski vojni v Siriji med poglavitnimi razlogi za višanje cen surove nafte zaostrovanje konflikta med Izraelom in Iranom. Vlagatelji na surovinskih trgih se namreč zdrznejo že ob misli, da bi Iran, ki je med naftnimi velesilami po zalogah nafte na tretjem mestu, priprl pipico in močno prevesil jeziček na tehtnici na stran svetovnega povpraševanja. To bi seveda privedlo do novih rasti cen nafte, ki že zdaj hitro plezajo navkreber. Cena sodčka surove nafte onstran luže je včeraj preskočila 96 dolarjev in je najvišja v več kot treh mesecih, medtem ko je po trimesečni terminski pogodbi za sodček severnomorske nafte brent treba odšteti že blizu 115 dolarjev. Vendar cene goriv v Sloveniji niso odvisne le od dogajanja na mednarodnih trgih, temveč tudi od države in dajatev, ki jih morajo plačevati vozniki. In čeprav vlada v zadnjem času ni dodatno zviševala trošarin, jih v duhu javnofinančne konsolidacije tudi ne znižuje več.

A voznikov verjetno niti ne zanimajo razlogi, temveč predvsem posledice, ki jih ima obisk bencinskega servisa za bilanco njihovega bančnega računa. Poln rezervoar (50 litrov) 95-oktanskega neosvinčenega bencina namreč stane že 78,1 evra, pri čemer je bil še pred manj kot devetimi meseci cenejši za polnih 11 evrov, pred slabima dvema mesecema pa za 9,4 evra. Tudi vozniki vozil na dizelski pogon ne morejo biti zadovoljni s trendi na trgu goriv - 50-litrski rezervoar dizla je namreč še ob koncu junija stal 63,35 evra, po polnoči pa že 71,45 evra.

Najdražje v Evropi ostajajo Norveška, Turčija in Italija

Najvišje cene goriv v Evropi ima, zanimivo, Norveška, ki je med vsemi evropskimi državami tudi najbolj bogata z nafto. Liter 95-oktanskega neosvinčenega bencina na Norveškem stane kar 1,965 evra. A roko na srce, Norvežani si višji strošek lahko privoščijo, saj je pri njih povprečna bruto plača okoli 5000 evrov, medtem ko je pri nas za primerjavo nekaj nad 1500 evri. Na drugem mestu po ceni litra 95-oktanskega neosvinčenega bencina (1,952 evra) je nekoč v tem pogledu najdražja svetovna država Turčija. Visoka cena bencina je v tej državi predvsem posledica izredno visokih davkov, zaradi česar postaja avtomobil ob 700 evrih povprečne mesečne bruto plače pravi luksuz. Tako je prodaja novih avtomobilov letos upadla že za več kot 30 odstotkov, medtem ko cene rabljenih avtomobilov rastejo. Na tretjem mestu po ceni najbolj prodajanega bencina je Italija, kjer je treba za liter odšteti 1,878 evra. Spomnimo, da so cene bencina v Italiji ponorele ob prihodu premierja Maria Montija in njegovih varčevalnih ukrepov, zaradi česar ne čudi dejstvo, da so obmejni bencinski servisi pri nas precej bolj obremenjeni kot v preteklosti. Če se bodo obstoječi trendi nadaljevali, se kaj podobnega obeta hrvaškim bencinskim servisom, vendar s Slovenci v vlogi bencinskih turistov. Slovenski voznik bi namreč s polnjenjem 50-litrskega rezervoarja pri južnih sosedih prihranil tudi 6,45 evra.