Čeprav sta za zdaj delujoči le dve parkirišči P+R - Dolgi most in Stožice - direktorica regionalne razvojne agencije Liljana Madjar pravi, da naj bi do avgusta 2015 "park and ride" zaživel še na 22 lokacijah v 13 občinah. Ministrstvo za infrastrukturo in prostor naj bi še letos objavilo javni razpis za dodelitev med pet in šest milijonov evropskih evrov. Približno 70 odstotkov tega denarja naj bi prispeval Bruselj, ostalo pa občine.

Postopki potekajo zelo počasi

Da se projekt P+R ne odvija tako hitro, kot bi si marsikdo želel, pa niso krive občine, poudarja Madjarova, saj so te zaznale prednost sistema P+R že na samem začetku v razvojnem programu iz leta 2005, ko sta bila dostopnost in mobilnost izpostavljeni kot ključni razvojni usmeritvi. "Dejstvo je, da je treba za vsako lokacijo urediti lastništvo zemljišča, umestitev v prostor, navezavo na javni potniški promet in podobno. Trenutno delamo analize izvedljivosti za vsako lokacijo posebej. Če bo šlo vse po načrtih, bomo imeli prihodnje leto pripravljen projekt za celotno regijo, denar pa bo šel za tiste lokacije, ki bodo imele gradbeno dovoljenje na dosegu roke," pojasnjuje Madjarova.

Po oceni Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije naj bi bila dokumentacija skoraj že pripravljena za parkirišče P+R na koncu Barjanske ceste v Ljubljani, kjer je bilo doslej nekaj težav s pridobivanjem gradbenega dovoljenja zaradi poplavne varnosti, ter za lokaciji v Grosupljem in na Škofljici. Na Mestni občini Ljubljana pa pravijo, da bodo po vsej verjetnosti že okoli novega leta odprli parkirišče P+R na Chengdujski cesti.

Stožice pridelale že za več kot 180.000 evrov izgube

Večina od 24 parkirišč naj bi sicer zaživela leta 2014. Po besedah Madjarove nima smisla prehitevati dogodkov, saj je ravno primer parkirišča P+R v Stožicah pokazal, da se točka ne uporablja v želenem obsegu, če ni navezave na javni potniški promet. "Po drugi strani kaže lokacija P+R na Dolgem mostu zelo dobre rezultate in resno razmišljamo o širitvi, saj je parkirišče vseskozi polno. To dokazuje, da je sila pomembno, da se zadeva uredi celovito."

Pri Javnem podjetju Ljubljanska parkirišča in tržnice (LPT) menijo, da Stožice doslej še niso obrodile želenih sadov, ker "gre za nove prometne tokove, na katere se morajo uporabniki navaditi". Tudi Štajersko cesto so, pravijo, šele ta mesec odprli v celoti. Za boljšo prepoznavnost pa bodo ta teden začeli nameščati dodatno prometno signalizacijo na obvoznici in ostalih cestah, ki bo uporabnike usmerjala na parkirišče. V celoti pa bo parkirišče P+R v Stožicah upravičilo svoj namen - tako pri javnem podjetju LPT - ko bo končan trgovski del centra. Letos so sicer v prvih petih mesecih s parkiriščem pridelali za nekaj več kot 180.000 evrov izgube.

P+R bodo intermodalna središča

Še več zanimanja med ljudmi naj bi točke P+R med uporabniki požele, ko se bodo te preobrazile v tako imenovana intermodalna središča, kjer naj bi bile poleg različnih oblik prevoza dostopne tudi druge storitve: bencinske črpalke, električne polnilnice, trgovine, banke, nekatere upravne funkcije in podobno.

"Želja je, da se na točkah P+R čim prej uvedejo tudi podsistemi, kot je na primer 'park and bike' (parkiraj in kolesari), kjer bodo za tiste, ki bodo prišli do točke s kolesom, na voljo kolesarnice, za tiste, ki bi radi šli s kolesom v mesto, pa izposoja koles. Zanimiv je tudi 'park and pool' s podsistemom 'car-pooling', pri katerem se bodo vozniki s svojimi osebnimi avtomobili do parkirišč pripeljali posamezno, nato pa bodo pot nadaljevali v enem osebnem avtomobilu. Vse oblike se dopolnjujejo in povezujejo, zato jih je pomembno dolgoročno načrtovati in usmerjati," meni direktorica regionalne razvojne agencije Liljana Madjar.