Vlada je sicer že pripravila novelo zakona o prevozih v cestnem prometu, ki bi s prihajajočim šolskim letom uvedla enotne cene mesečnih vozovnic za dijake in študente, ki se vozijo z vlaki ali primestnimi avtobusi. Toda uporabniki ljubljanskih mestnih avtobusov takšnih subvencioniranih vozovnic ne bodo mogli kupiti, če ministrstvo za infrastrukturo in prostor z Ljubljanskim potniškim prometom ne bo sklenilo posebne pogodbe. Novela subvencioniranja mesečnih vozovnic za mestne prevoze namreč opredeljuje bolj kot izjemo, kljub temu pa na ministrstvu zagotavljajo, da želijo pogodbe podpisati z vsemi upravljalci mestnih potniških prevozov.

Na LPP že pripravljajo pogodbo

Direktor Ljubljanskega potniškega prometa Peter Horvat je optimističen, da bo ministrstvo z javnim podjetjem sklenilo pogodbo o subvencioniranju še letos, zato že pripravljajo osnutek pogodbe, ki jo bodo na ministrstvo poslali v usklajevanje. "Težko je napovedati, kakšno pogodbo, če sploh, bo ministrstvo podpisalo z nami, a ne znam si predstavljati, kaj bi za Ljubljano pomenilo, če dogovora z ministrstvom ne sklenemo," je bil odkrit Horvat.

"Pametno je, da nas ministrstvo vključi v sistem, saj smo mi del javnega prometa. Ne moremo delati razlik med medkrajevnim, mestnim in železniškim prevozom," je prepričan Horvat. Dodal je, da "mestni promet v Ljubljani uporabljajo ljudje iz vse Slovenije, zato je prav, da ga tudi država do neke mere subvencionira".

A predlagana novela zakona ima še en kaveljček, ki lahko dijake in študente na študiju v Ljubljani stane možnosti nakupa subvencionirane mesečne vozovnice. Po predlagani spremembi so do subvencije upravičeni le tisti dijaki in študenti, ki so od kraja šolanja oddaljeni vsaj 5 kilometrov. V Ljubljani pa je po Horvatovih besedah kar polovica dijakov in študentov, ki so od kraja šolanja oddaljeni manj kot 5 kilometrov in bi po noveli zakona bili upravičeni samo do nakupa vozovnice z desetimi vožnjami na mesec.

Horvat je odkril, da so ministrstvu že predlagali, naj premisli o zmanjšanju te minimalne oddaljenosti od kraja izobraževanja in tako čim večjemu krogu dijakov in študentov omogoči cenejšo mesečno vozovnico. Pogovori na ministrstvu še vedno potekajo, je zagotovil Horvat in povedal, da bo na končno višino cene mesečnih šolskih vozovnic v Ljubljani treba počakati na sprejetje novele zakona in sklenitev pogodbe z ministrstvom.

Pogrebi s 1. avgustom dražji

Podražili pa se ne bodo le vrtci in vozovnice za LPP. Javno podjetje Žale bo s 1. avgustom pogrebe podražilo za 7 odstotkov, najemnine vseh vrst grobov pa z novim letom za 8,8 odstotka. Družba Žale je pogrebe nazadnje podražila novembra 2009, in sicer za pet odstotkov, najemnine za grobove pa je povišala januarja 2010, ko jih je podražila za sedem odstotkov.