A Ljubljana se kot mesto zapira, opozarja namestnik direktorice Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije Matej Gorčič, zato dnevni migranti vedno teže pridejo do parkirnih prostorov. Rešitev je po njegovem mnenju v vzpostavitvi kakovostnega javnega potniškega prometa v celotni ljubljanski urbani regiji, ki vključuje 26 občin.

Železnica se ne premakne

"S študijo, ki smo jo pripravili pred tremi leti, smo postavili glavne smeri razvoja. Železniško omrežje je bilo prepoznano kot hrbtenica javnega potniškega prometa v ljubljanski regiji, a se stvari premikajo zelo počasi. Ker je železnica v domeni države, kot regija ne moremo prav veliko storiti. Se pa gradnja avtocest končuje, zato računamo, da bo razvoj železniškega omrežja v finančni perspektivi 2014-2020 jasno opredeljen kot ena od prioritet in da se bodo kohezijska sredstva usmerila v železnico," je povedal Gorčič.

Nekoliko bolje kaže vzpostavitvi sistema P+R (parkiraj in se pelji), ki predstavlja kombinacijo zasebnega in skupinskega prevoza ter omogoča, da se uporabnik do pomembnejših točk na obrobju mesta pripelje z osebnim avtomobilom. V ljubljanski urbani regiji je sistem predviden na 23 lokacijah. Poleg Dolgega mosta in Stožic, kjer že deluje, naj bi P+R po besedah Gorčiča v kratkem vzpostavili še na Barjanski cesti, v Grosupljem in na nekaj drugih manjših lokacijah. "Zelo dobrodošel bi bil tudi na Škofljici, kjer bi malce razbremenil tamkajšnje prometne zagate, a še ni opredeljen niti v občinskem prostorskem načrtu, tako da bo treba nanj počakati še kakšno leto ali dve," je pripomnil namestnik direktorice Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije.

Podaljšane linije LPP dvigujejo cene nepremičnin

Sadove pa že nekaj časa žanje sodelovanje primestnih občin z Ljubljanskim potniškim prometom (LPP). Medtem ko podaljšane avtobusne linije že vozijo v Grosuplje, Medvode, Notranje Gorice, Dol pri Ljubljani ter na Škofljico in Ig, so nam z LPP sporočili, da v prihodnje načrtujejo še vzpostavitev integrirane linije do Vodic, še ene do Medvod ter podaljšanje linije 15 od Zgornjih Pirnič do Medvod in linije 19I od Iga do Iške vasi.

Nepremičninski agent Alen Komič iz agencije ABC nepremičnine pravi, da je v času recesije, ko je gorivo vse dražje in vzdrževanje avtomobilov prav tako, čedalje več zanimanja prav za lokacije, ki so povezane s podaljšano linijo LPP. "Za tovrstne lokacije se odloča približno tri četrtine povpraševalcev, saj bližina LPP predstavlja večjo mobilnost in s tem dvig kakovosti življenja. Ljudje namreč ostajajo v službah čedalje dlje, zato razmišljajo, kako se bodo otroci vozili v šolo, na treninge in podobno. Tak primer so Lavrica in Notranje Gorice, kjer je podaljšana mestna linija dvignila cene nepremičnin za od 10 do 15 odstotkov," je povedal Komič.

Čeprav je železnica po njegovem mnenju ekvivalentna podaljšanim avtobusnim linijam, pa vlakov ljudje še vedno nimajo v zavesti. "Ljudje, ki živijo blizu Ljubljane, si ne želijo z vlakom v šolo ali službo. Železnice enostavno ne marajo in jo dojemajo približno kot primestni avtobus."

Slabe cestne povezave in gneča naredijo občine nezanimive

Po opažanju Vlada Petka, direktorja nepremičninske agencije Svet nepremičnine, pa je najpomembnejša še vedno bližina avtoceste, čeprav ljudje neradi živijo tik ob obvoznici. Izpostavil je Vrhniko, Logatec, Domžale in Vodice oziroma kraje ob avtocesti, ki od Ljubljane niso oddaljeni več kot 30 kilometrov. "Cenovna razlika nepremičnin med Ljubljano in primestnimi občinami se je ustvarila že pred leti in razmerja še kar držijo. Bolj kot bližina javnega prevoza so pri ceni nepremičnin še vedno pomembni drugi dejavniki, predvsem to, ali za enako ceno stranke izven Ljubljane dobijo sobo ali dve več," meni Petek.

Oba nepremičninska agenta pa se strinjata, da so zaradi slabih cestnih povezav v ljubljanski urbani regiji najmanj atraktivne občine Borovnica, Horjul, Dobrova-Polhov Gradec, Šmartno pri Litiji in Litija. Zaradi prometnega kaosa na Škofljici so nezanimivi tudi kraji proti Kočevju. "Nepremičnine na Lavrici so le za slabih deset odstotkov cenejše kot na ljubljanskem Rudniku, medtem ko samo nekaj kilometrov naprej - na Škofljici - cene padejo še za dobrih 20 odstotkov v primerjavi z Lavrico. Promet se namreč zabaše prav med tema dvema krajema, kar zelo vpliva na atraktivnost lokacije in posledično cene nepremičnin," je ponazoril Komič iz agencije ABC nepremičnine.