Z novim voznim redom, ki bo začel veljati decembra letos, bodo tako Slovenci morda ostali brez direktne povezave s hrvaško Reko, ukinjali pa naj bi se tudi nekateri vlaki do Zagreba, Pulja in Karlovca ter srbskega Beograda, avstrijskega Beljaka in nemškega Münchna. To so le nekateri od 40 mednarodnih potniških vlakov, ki naj bi nehali voziti na področju Slovenije, Hrvaške ter BiH, so včeraj družno opozorili sindikalni predstavniki železničarjev iz omenjenih treh držav.

Kot so dejali, je državljanom teh držav skorajda onemogočeno mednarodno potovanje z vlakom, čeprav imajo pravico do javnega železniškega prevoza tudi v mednarodnem železniškem prometu. "Sloveniji, Srbiji, BiH in Hrvaški ostajajo v mednarodnem prometu prek Jesenic in naprej v Avstrijo, Nemčijo in širšo Evropsko unijo na voljo samo še trije pari vlakov," so poudarili in dodali, da bo imelo ukinjanje vlakov negativne vplive tudi na potovanja poslovnežev in turistov.

"Niso znani jasni razlogi za takšne usmeritve, neuradno pa naj bi šlo za problem dogovora o delitvi stroškov in prihodkov od prodaje vozovnic," je dejal predsednik Sindikata železniškega prometa Slovenije Matjaž Skutnik. Predstavnik Slovenskih železnic Marko Tancar je takšne namige zavrnil in pojasnil, da je ukinjanje mednarodnih povezav "predlog Hrvaških železnic, ki so se zaradi finančnih težav odločile zelo zmanjšati promet". Povezave, ki naj bi jih ukinili v Sloveniji, po njegovih besedah namreč Slovenske železnice izvajajo skupaj in v dogovoru s hrvaškimi kolegi.

Vendar je Tancar opozoril, da zadnja beseda še ni bila izrečena: "Hrvaške železnice smo takoj pozvali, naj vlakov ne ukinjajo, zdaj pa z njimi tečejo pogajanja." Nekje do sredine naslednjega meseca pričakujejo njihovo dokončno odločitev, nato pa bodo lahko tudi na Slovenskih železnicah presodili, ali in koliko povezav so od decembra naprej sposobni vzdrževati sami, brez pomoči hrvaških kolegov in predvsem brez potnikov iz držav južno od Slovenije.

Na Slovenskih železnicah sicer v mednarodnem prometu trenutno vozi 28 vlakov, lani pa so čez mejo prepeljali okoli 905.000 potnikov. S tem so zaslužili več kot 10 milijonov evrov, kar predstavlja 25 odstotkov vseh transportnih prihodkov iz potniškega prometa, čeprav so mednarodni potniki predstavljali le pet odstotkov vseh potnikov Slovenskih železnic (teh je bilo 15,7 milijona).

Pristojno ministrstvo za infrastrukturo in prostor se včeraj na naša vprašanja ni odzvalo, zato tudi nismo izvedeli, ali namerava Slovenija dogovor s sosedi poskusiti doseči tudi po diplomatski poti.