Direktor družbe Emonika Csaba Toth je povedal, da bodo za gradbeno dovoljenje zaprosili konec tega meseca, dela bi začeli konec leta. Do leta 2014 bi tako dokončali prvo fazo projekta - železniško in avtobusno postajo, parkirišča, nakupovalni ter zabaviščni center. Stanovanjsko in poslovno stolpnico bi gradili kasneje.

Začetek gradnje Emonike je bil sicer napovedan že večkrat, a zaradi različnih zapletov vedno znova odložen. Srečanje predsednika vlade Janeza Janše s predstavniki madžarsko-kanadskega investitorja Trigranit prejšnji teden tako lahko razumemo kot poskus oživitve projekta, ki bi moral biti pred dvema letoma že (drugič) končan. Kot so dejali na ministrstvu za infrastrukturo in prostor, ljubljanski projekt potniškega centra odpira nove investicijske možnosti in je tako pomemben za vso državo.

Gradnja Emonike je bila leta 2007 ocenjena na 220 milijonov evrov, zdaj je v celoti vredna 350 milijonov evrov. "Projekt bomo deloma financirali sami, za kritje na novo nastalih stroškov pa se pogajamo s partnerskimi bankami," je še dejal Toth in dodal, da so glavni razlogi za višjo ceno prilagoditev postaje poglobitvi tirov, čeprav ni jasno, ali bo do tega sploh kdaj prišlo, 50-odstotna podražitev občinskega komunalnega prispevka ter zmanjševanje števila stebrišč na zahtevo Slovenskih železnic, zaradi katerih je konstrukcija objekta zahtevnejša in tako precej dražja.

Na ljubljanski občini so pojasnili, da se je komunalni prispevek podražil zaradi spremembe zazidalnega načrta za območje Potniškega centra Ljubljana leta 2009, ko je bilo treba sprejeti nov odlok o programu opremljanja za to območje, pa tudi zaradi spremembe zakonodaje, ki je uvedla obračunavanje davka na dodano vrednost za stroške komunalne opreme.