Direktor Ljubljanskega potniškega prometa Peter Horvat meni, da so bile županove besede verjetno prej želja kot napoved, saj trenutna zakonodaja sploh ne omogoča podeljevanja tovrstnih koncesij. Prav tako v tem trenutku še ne potekajo konkretni pogovori o urejanju koncesij, pravi Horvat, ki se strinja, da je treba sedanje, po njegovem mnenju nevzdržne razmere s taksi službami v prestolnici nujno urediti.

Horvat je prepričan, da bi podelitev koncesije za opravljanje taksi službe bodisi zasebnikom bodisi Ljubljanskemu potniškemu prometu rešila težave, saj bi mestna občina imela več vpliva pri postavljanju pravil, kdo in kako bo v Ljubljani opravljal taksi prevoze. S koncesijo bi mesto lahko poenotilo cene in barve taksijev, določilo, koliko taksijev sploh sme biti v Ljubljani, lažje bi jih tudi nadziralo. Uvedli bi lahko še enotno dispečersko centralo in taksi telefonsko številko. Horvat vidi tudi možnost povezovanja taksijev in javnega potniškega prometa, na primer s taksikombiji, ki bi lahko dopolnjevali primestne avtobuse, poleg tega bi mesto lahko v vseh taksijih uvedlo sistem plačevanja s kartico urbana.

Da, a le posamičnim koncesijam

Ne glede na to, ali bi mestna občina koncesijo podelila Horvatovemu javnemu podjetju ali zasebniku, sedanjim taksistom, ki delajo pošteno in upoštevajo pravila, ni treba skrbeti, da bi ostali brez kruha. "Če bi denimo naše javno podjetje dobilo koncesijo za taksi prevoze, mi vsekakor ne bi kupovali novih taksijev, ampak bi sklenili pogodbe s taksisti, ki se že sedaj ukvarjajo s tem," je zagotovil Horvat.

A ljubljanskim taksistom njegove besede ne vlivajo optimizma. Strinjajo se, da bi podeljevanje koncesij resnično rešilo večino problemov, s katerimi se srečujejo tako uporabniki taksijev kot tudi sami taksisti. A tako Fuad Mustafič iz Taxi društva Ljubljana kot tudi Nataša Ornek iz Taxi Lagune opozarjata, da so za ljubljanska taksi društva sprejemljive zgolj posamične koncesije in da podelitev koncesije zgolj Ljubljanskem potniškem prometu ni rešitev. Ornekova meni, da bi mesto moralo razpisati razumne pogoje in koncesije podeliti zasebnikom. Boji se, da bi sicer propadla vsa večja taksi društva v prestolnici.

Ideja o javnem podjetju za taksi prevoze

Na mestni občini so povedali, da je koncesija le eden od načinov, kako bi v Ljubljani izboljšali avtotaksi prevoze. Z oddelka za gospodarske dejavnosti in promet so sporočili, da so pri urejanju tega področja za zdaj še omejeni z zakonskimi določili, ki ne omogočajo podeljevanja koncesij. Dodali pa so, da dolgoročno razmišljajo o "ustanovitvi mestnega podjetja, ki bi se ukvarjalo z avtotaksi prevozi, bodisi kot javno podjetje, v javno-zasebnem partnerstvu ali s podelitvijo koncesije".

Velja spomniti, da je ravno družba Ljubljanski potniški promet pred časom že imela svojo taksi službo. Ukinili so jo proti koncu 80. let prejšnjega stoletja, ker ni prinašala pričakovanih rezultatov, je povedal Horvat.