Naj bo kot oblika prevoza na delo, ekološka ozaveščenost glede bencinskih hlapov ali rekreacija - kolesarjenje je vedno "in". V Sloveniji prodaja koles v zadnjih letih stagnira. Kolesarji še vedno največ posegamo po kolesih, s katerimi se vozimo po urejenih poteh in cestah, zato treking kolesa in cestna kolesa povečujejo svoj delež v primerjavi s klasičnimi kolesi MTB.

Vse bolj so priljubljena tudi električna oziroma tako imenovana e-kolesa. Na prvi pogled so ta precej podobna klasičnim kolesom, a imajo na okvirju pritrjena električni pogonski mehanizem in baterijo, zaradi česar so težja od drugih koles. Omogočajo nam lažje in udobnejše premagovanje daljših razdalj, toda brez poganjanja pedal tudi pri njih vseeno ne bo šlo - električna kolesa namreč niso motorji. Ker z njimi manj posegamo v ozračje, Eko sklad za njihovo promocijo skrbi tudi z ugodnim kreditiranjem nakupa e-koles.

"Električna kolesa postajajo iz leta v leto večja zgodba. O zelo velikih številkah trenutno v Sloveniji še ne moremo govoriti, medtem ko v tujini na rast prodaje koles najbolj vplivajo prav električna kolesa. Največ jih prodajo v Nemčiji, na Nizozemskem in v Veliki Britaniji, njihova cena tam znaša več kot 2000 evrov (pri nas jih največ prodamo v cenovnih razredih med 800 in 1500 evrov)," je pojasnila Maja Virnik iz podjetja Proloco Trade, ki ima več kot petnajstletno tradicijo in izkušnje v zastopanju, veleprodaji in distribuciji svetovno priznanih blagovnih znamk koles in kolesarske opreme v Sloveniji in državah, nastalih na območju nekdanje Jugoslavije.

V zadnjem času so zelo aktualna tudi posebna zložljiva kolesa, katerih največja odlika je ta, da zavzamejo zelo malo prostora. So idealna rešitev za tiste, ki kolesa radi vzamejo s seboj na dopust (v kampe, na barke…), in za tiste, ki se v službo vozijo s kolesom in ga potem lažje shranijo.

Velikost okvirja je zelo pomembna

"Za zdaj pri nas ponujamo le zložljiva kolesa italijanskega proizvajalca Bottechia, že prihodnje leto pa bomo zaradi novih dobaviteljev močno razširili svojo ponudbo. Vse več je namreč ljudi, ki se do parkirišč pred mestnimi središči najraje pripeljejo s svojim jeklenim konjičkom ali vlakom, nato pa vožnjo v središče mesta nadaljujejo s kolesom," ekološko, poceni in hitro rešitev prevoza na delo opiše Virnikova.

Svetuje, da ne glede na to, za katero vrsto kolesa se odločimo, vselej izberemo kakovostno in tako, ki ustreza naši telesni višini. Opaža namreč, da so kupci velikokrat premalo pozorni na velikost okvirja kolesa, še posebno, kadar ga kupujejo v nespecializiranih kolesarskih trgovinah. Tam se največkrat zgodi, da imajo na zalogi samo eno velikost okvirja in ga potem prodajo vsem kupcem, ne glede na njihovo višino. Premajhno ali preveliko kolo je vse prej kot varno in udobno, poleg tega je njegova uporaba tudi precej škodljiva za naše sklepe in mišice.

Tisti, ki pogosto kolesarite po mestnih središčih in prometnih cestah, nikar ne pozabite na sprednjo in zadnjo svetilko na kolesu, zvonec in odsevnike, zaradi katerih boste v prometu dobro vidni, nepogrešljiv del kolesarske opreme pa je zagotovo čelada, brez katere ne bi smel nihče sesti na kolo, poudarja sogovornica. Namenske kolesarske čevlje (SPD) svetuje izkušenejšim kolesarjem. Na tovrstno obutev se je namreč treba navaditi, saj vsebuje poseben sistem, ki čevelj pritrdi na pedal. Kolesar ima tako fiksirano pozicijo stopala in lažje poganja pedala, stopalo ne more zdrsniti in je zato varneje.