Letošnje krpanje avtocest bo po zagotovilih Darsa voznikom prijazno, kar pomeni, da obnovitvena dela kljub postavljenim delnim ali celo popolnim zaporam udeležencem v prometu ne bi smela povzročati vroče krvi. Na Darsu pravijo, da bodo vsa večja dela v največji možni meri izvajali zaporedno in zunaj največjih sezonskih prometnih obremenitev oziroma v času najmanjših jutranjih in popoldanskih prometnih konic. Delali naj bi vse dni v tednu od zore do mraka, posamezne faze pa po potrebi tudi ponoči.

Prva dela so se začela že po velikonočnih praznikih

Prva obnovitvena dela so se začela takoj po velikonočnih praznikih. Na odseku štajerske avtoceste Dramlje-Celje nadaljujejo obnovo ceste v smeri proti Mariboru, ki so jo deloma popravili že lansko jesen. Tokrat sanirajo vozišče v dolžini približno 1,8 kilometra, dogradili pa bodo tudi optični kabel.

Na viaduktu Moste na gorenjski avtocesti že poteka obnova vozišča v smeri Karavank, kjer bodo zamenjali celotno vozišče, skupaj s hidroizolacijo. Enako počnejo tudi na priključku Postojna na primorskem avtocestnem kraku. Ker tod nadvoz poteka prek avtoceste Postojna-Razdrto, je v obeh smereh avtoceste na prehitevalnih pasovih višina omejena na 4,2 metra, zapora pa je postavljena tako na avtocesti kot na glavni cesti.

Spodnjo grafiko si lahko ogledate v polni velikosti tako, da kliknete nanjo.

Najzahtevnejša bo obnova severne ljubljanske obvoznice

Sicer pa bodo letos obnavljali predvsem vozišča avtocest na starejših odsekih slovenskega avtocestnega križa, ki so najbolj dotrajani. Na gorenjski avtocesti bodo popravljali odsek Lipce-Lesce, na primorski avtocesti odseke Unec-Postojna, Divača-Kozina (dograjevali bodo tudi optični kabel) in Gabrk-Sežana, na štajerski avtocesti bodo sanirali odseke Šentilj-Pesnica, Dramlje-Celje, Šentrupert-Vransko in Vransko -Trojane, medtem ko bodo na ljubljanski severni obvoznici spravili v red odsek med Celovško cesto in Kosezami.

Ta odsek bo po navedbah Darsa še posebej zahteven, saj bodo obnavljali voziščne konstrukcije, hkrati pa gre za enega najbolj obremenjenih delov na celotnem avtocestnem omrežju. Obnova bo trajala kar tri mesece, vendar večjih zastojev na Darsu kljub temu ne pričakujejo. To bo prva rekonstrukcija dela severne ljubljanske obvoznice, ki se bo v naslednjih letih postopoma nadaljevala proti razcepu Zadobrova.