Ravno zato imajo avtobusi na tej liniji nameščeno blagajno in napravo za izdajanje računov, česar na mestnih avtobusih že dve leti ni več. Potniki lahko na relaciji med Ljubljano in postajališčem Reber pri Škofljici voznino plačajo z urbano, pri čemer jim sistem s kartice odtrga 1,2 evra, kolikor stane vožnja z mestnim avtobusom. Nadaljnjo pot proti Grosupljemu pa morajo potniki plačati z gotovino, in sicer je znesek odvisen od števila prevoženih kilometrov.

Ob tem velja omeniti nesmisel, da pot od Grosuplja do Ljubljane, če jo plačamo z gotovino, stane 2,7 evra, medtem ko je kombinacija urbane in gotovine 30 centov dražja. Sistem nam bi namreč z urbane trgal 1,2 evra za pot do Škofljice, za preostanek poti pa bi morali po veljavnem ceniku vozniku doplačati še 1,8 evra.

"Prehodni sistem je ena srednja žalost"

Podoben sistem velja tudi na progah 6B v smeri proti Notranjim Goricam in 19I v smeri Iga. Potniki za enkratni prevoz iz Ljubljane do Notranjih Goric plačajo 1,2 evra z vrednostno urbano, od Notranjih Goric do denimo Rakitne pa morajo vozovnico kupiti na avtobusu pri vozniku. Vrednostna ubrana potnike za ceno 1,2 evra prepelje tudi do končnega postajališča na Igu. Od tam do vseh okoliških krajev v občini Ig pa morajo potniki vozovnico z gotovino prav tako kupiti pri vozniku avtobusa.

Glede na to, da mora biti učinkovit sistem javnega prevoza čim bolj enostaven in čim bolj praktičen, trenutna rešitev plačevanja enkratne voznine gotovo ne izpolnjuje teh ciljev. Tudi direktor Ljubljanskega potniškega prometa Peter Horvat priznava, da je trenutni prehodni sistem "ena srednja žalost" in da ni prijazen do potnikov, ki nimajo mesečnih vozovnic.

LPP bo pohitel z nadgradnjo sistema

"Z nadgradnjo plačilnega sistema bodo tudi plačila z vrednostno urbano poenotena," napoveduje Horvat in obljublja, da bodo do velikonočnih praznikov začeli testirati uporabo vrednostne urbane v conskem sistemu. Ta bi moral sicer začeti veljati že letos v začetku leta, ko bi za posamezne cone začel veljati tudi nov cenik prevozov, a se je zataknilo pri razvoju nadgradnje. Horvat obljublja, da bodo sedaj z nadgradnjo plačilnega sistema pohiteli. "Ne želim namreč, da bi zaradi takšnih zadev izgubljali potnike, zato bomo poskrbeli, da bo sistem začel čim prej delovati," je optimističen Horvat.

Direktor Ljubljanskega potniškega prometa je ob tem pojasnil, da imetniki mesečnih vozovnic podobnih težav nimajo, ker je sistem urbana prilagojen, da potnikom pri vstopu na avtobus na kartici urbana odčita naloženo terminsko vozovnico. V javnem podjetju pravijo, da na linijah 3G in 19I, ki obratujeta že dalj časa, dnevni migranti v prestolnico najraje kupijo mesečne vozovnice. To so podkrepili tudi s podatkom, da so potniki iz območja Grosuplja letošnjega februarja kar 21.150 voženj opravili z mesečnimi vozovnicami, z vrednostnimi vozovnicami pa so plačali zgolj nekaj manj kot 7000 potovanj. Tudi potniki iz okolice Iga so več potovanj v Ljubljano in nazaj opravili z mesečno vozovnico, in sicer kar 30.200 voženj, z vrednostnimi vozovnicami pa so plačali le 17.060 voženj.