Ta po besedah direktorja Direkcije RS za ceste (DRSC) Gregorja Ficka predvideva razširitev obstoječe ceste na relaciji Lavrica-Škofljica na tri vozne pasove, s tem da bi se prometni režim na petkilometrskem odseku spreminjal s pomočjo talne elektronske signalizacije. "V času prometnih konic bi se pasovi obračali. Zjutraj bi vozniki vozili po dveh pasovih iz smeri od Kočevja proti Ljubljani, popoldne, ko gredo ljudje iz služb, pa bi bila odprta dva pasova proti Kočevju," je pojasnil Ficko.

To bi bila prva tovrstna prometna rešitev pri nas, sicer pa sistem že dolgo s pridom uporabljajo v ZDA. Ficko meni, da bi spremenljivi režim voznikom na začetku morda povzročil nekaj preglavic, vendar poudarja, da smo prav tako nekoč zgradili prvo krožišče, danes pa je to nekaj povsem običajnega.

Na direkciji pravijo, da bo za ta ukrep - če vlada v letošnjem proračunu zagotovi pet milijonov evrov - še letos pripravljena projektna dokumentacija, kmalu zatem pa bi se lahko začela izvajati tudi gradbena dela.

DRSC: Ne moremo stati križemrok

Drugi ukrep predvideva podaljšanje lokalne ceste Ob potoku do glavne ceste, s čimer bi avtomobili obvozili železniški prehod, kjer nastajajo najhujši zastoji. Vendar - ker gre za lokalno cesto - bi morala občina Škofljica izdelati občinski prostorski načrt in porušiti kakšno stanovanjsko hišo, zato je po mnenju direktorja DRSC malce težje izvedljiv.

Na vprašanje, ali predvideni kratkoročni ukrepi pomenijo, da se izgradnja škofljiške obvoznice še bolj odmika, Ficko odgovarja, da sicer upajo na čim hitrejšo umestitev obvoznice v državni prostorski načrt, vendar ne morejo stati križemrok, dokler se to ne zgodi, saj se promet nenehno povečuje. "Če bo obvoznica še letos umeščena v državni prostorski načrt, bomo pač ukrepe opustili, ampak na mizi moramo imeti alternativo, če se to ne zgodi," je dodal.

Župani ostajajo glede obvoznice optimisti

Da kratkoročni ukrepi, ki jih načrtuje DRSC, ne bodo vplivali na upočasnitev gradnje obvoznice, upa tudi škofljiški župan Ivan Jordan, ki sicer pozdravlja načrt tripasovnice s spremenljivim prometnim režimom. "Današnji predsednik vlade Janez Janša je pred volitvami - tako kot vsi predsedniki parlamentarnih strank z izjemo Državljanske liste Gregorja Viranta - podpisal dogovor, da bo spoštoval sklepe predhodne vlade glede umestitve škofljiške obvoznice v državni prostorski načrt do letošnjega septembra, zato ostajamo optimisti," je povedal Jordan.

V nasprotnem primeru bo - kljub napovedanim kratkoročnim ukrepom - realiziral dolgo napovedovano grožnjo z zapiranjem cest proti Kočevju, pri čemer ima podporo vseh 13 županov ob razvojni osi 3a od Škofljice do Petrine.

"Vsi ti ukrepi, vključno z adaptacijo ižanke, gradnjo polnega avtocestnega priključka v naselju Šmarje - Sap in tretjega voznega pasu pri Pijavi Gorici, so dobrodošli na kratki rok, vendar mi potrebujemo obvoznico in od te zahteve ne bomo odstopili. To je namreč stvar politične odločitve in ne stroke, saj ni nobene logike v tem, da stane cela obvoznica 32 milijonov evrov, nadomestni habitati za metulje pa več kot 70 milijonov," je sklenil župan občine Škofljica.