Anderlič specialist za garaže

Ob tem ne gre prezreti niti dejstva, da je Gradis G pred dobrega pol leta za občino dokončal garažno hišo pod Kongresnim trgom, medtem ko je Kranjska investicijska družba že pravi specialist pri naložbah v garažne objekte, saj si v Ljubljani lasti garažne hiše Šempeter, Meksiko, Kapitelj, Vila Urbana, in Trdinova s skoraj 2700 parkirnimi prostori, kar je skoraj polovica vseh razpoložljivih zmogljivosti v Ljubljani. Poleg omenjenih garažnih hiš družba v sodelovanju s podjetjem Hofer načrtuje še garažno hišo s 500 parkirnimi prostori na vogalu Zaloške in Chengdujske ceste na Fužinah.

Čeprav podrobnosti partnerske pogodbe med Gradisom G in Kranjsko investicijsko družbo niso znane, pa lahko sklepamo, da bo prvi poskrbel predvsem za gradbena dela, medtem ko bo Anderličevo podjetje poskrbelo za finance in trženje prizidka k Mahrovi hiši in morebitnega dela parkirnih zmogljivosti v garažni hiši.

Spomnimo, javno-zasebno partnerstvo predvideva, da bo zasebni partner v zameno za prizidek k Mahrovi hiši, ki naj bi bil namenjen stanovanjski, hotelski ali poslovni dejavnosti, financiral projekt gradnje garažne hiše s 616 parkirnimi prostori in ureditve Vodnikovega trga, ki ju bi sicer morala v celoti plačati občina. Celotna naložba je ocenjena na 31,2 milijona evrov.

Konkurenca bi okrepila pogajalski položaj občine

Na magistratu bodo sedaj preverili, ali prijava Gradisa G in Kranjske investicijske družbe izpolnjuje razpisne pogoje, ki med drugim predvidevajo dokazila o finančni sposobnosti in referencah ter terminski plan za dokončanje projekta, nato bo sledil konkurenčni dialog s ponudnikom, med katerim bodo usklajevali možne rešitve za projekt in pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu. Kot je to v navadi, bo občina po zaključeni fazi dialoga Gradis G in Kranjsko investicijsko družbo povabila k oddaji končne ponudbe.

Če bi se za projekt potegovalo več ponudnikov, bi se njihove ponudbe presojalo po treh merilih: ponujenem številu javnih parkirnih prostorov nad minimalno dogovorjenim številom, ponujeno površino javnih prostorov nad minimalno dogovorjeno površino in združljivosti programa dejavnosti v zasebnem delu z javnim programom. Poleg parkirišč in tržnice na Vodnikovem trgu bo del javnega programa tudi pokrita tržnica v delu pritličja Mahrove hiše, prizidku in pokritem atriju med njima.

Ker je ponudba samo ena, bo po eni strani usklajevanje z edinim ponudnikom precej lažje, hitrejše pa še nihče se nad morebitnim izborom ne bo mogel pritožiti. Ob tem pa se zastavlja pomembnejše vprašanje, in sicer, ali bo občini v pogajanjih zgolj z enim ponudnikom sploh uspelo iztržiti še sprejemljiv dogovor, predvsem glede števila občinskih parkirnih prostorov v garažni hiši pod tržnico, ki bi jih lahko zahteval tudi zasebni partner. Težko je namreč pričakovati, da bo zasebni partner nase prevzel celotno naložbo in se zadovoljil le s prizidkom Mahrove hiše, na kar nakazuje tudi majhno zanimanje za ta projekt.