Od stolpnice je ostala samo jama

Najprej je nepremičninski krč stisnil družbo S1, ki se je kot prva podala v gradnjo ene od dveh stolpnic na Bavarskem dvoru, kjer bi že po več let starih načrtih morala zrasti tako imenovana Severna vrata.

Direktor družbe Darko Škodič je leta 2007 ob predstavitvi zmagovalne arhitekturne rešitve biroja Ofis napovedal, da bo 74-metrska stolpnica stala do konca 2009. Družba je z bančnimi krediti zmogla skopati ravno gradbeno jamo, nato je šla v stečaj. Pri projektu sta najbolj "nasedla" NLB in njen NLB Leasing, ki zahtevata sedem milijonov evrov, med večjimi upniki pa so tudi biro Ofis ter družbe BMI, Bavarski dvor in Dizda.

Trenutno stečajni upravitelj Bojan Klenovšek išče kupca za zemljišče, ki je tudi edino premoženje družbe in za katerega pričakujejo skoraj 5,6 milijona evrov. Ker so na osnovi meritev ugotovili, da se zaradi že tri leta izkopane gradbene jame sosednja stolpnica S2 premika, je moral stečajni upravitelj celo naročiti študijo za sanacijo jame.

Čeprav bi po prvotnih napovedih druga stolpnica na sosednjem zemljišču pri Telekomovi stavbi morala prav tako stati že leta 2009, se družba Immorent gradnje še ni lotila. Na zemljišču so leta 2008 uredili parkirišče in na njem v času predsedovanja Slovenije EU postavili zastave držav članic, ki so od umazanije danes že težko razpoznavne. Damijan Kodelja, vodja projekta Severnih vrat pri podjetju Immorent, pravi, da v tem trenutku težko napove, kdaj naj bi gradnja stekla, dvomi pa, da se bo to zgodilo letos. Ob tem priznava, da so se odločili projekt prestaviti izključno zaradi težkih finančnih razmer v Sloveniji, saj so tik pred pridobitvijo pravnomočnega gradbenega dovoljenja in že imajo ponudbe gradbenih podjetij.

Emonika še brez finančnih virov

Edini investitor, ki v kratkem napoveduje začetek gradnje, je družba Emonika, ki pa skorajšnji začetek gradnje nove železniške in avtobusne postaje s 100-metrsko poslovno stolpnico in nakupovalnim središčem napoveduje že vsaj pet let.

Po zadnjih napovedih naj bi v enem mesecu vložili dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja. Takoj po njegovem prejemu naj bi začeli iskati gradbene izvajalce in se začeli dogovarjati s finančnimi institucijami. Prav dokončni dogovori o financiranju projekta pa naj bi bili še zadnja, a hkrati potencialno tudi najbolj usodna ovira. Če bo gradnja res stekla letos, bo potekala tako, da bodo najprej izkopali gradbeno jamo ob južni in severni strani tirov ter začeli temeljenje po postopku pilotiranja. Glede na napovedano časovnico gradnje bo promet na tem območju najbolj oviran leta 2014, ko bodo širili Masarykovo cesto in prestavljali Vilharjevo cesto.