Sama ideja o tej povezavi pa je stara že več kot sto let, saj je leta 1897 takratni župan Ivan Hribar razmišljal o dvigalu, ki bi ljudi popeljalo na ljubljanski grad. Hribar je takrat ocenil, da bi z gradnjo takšnega dvigala grad postal bolje obiskan, sploh v poletnih večerih.

V teh prvih petih letih delovanja je ljubljanska vzpenjača postavila kar nekaj pomembnih mejnikov. Največ potnikov na mesec je vzpenjača, ki jo od letošnjega leta upravlja javni zavod Ljubljanski grad, prepeljala ravno letos. Ob tem so avgusta zabeležili tudi največje število prepeljanih potnikov v enem mesecu, in sicer 44.485 potnikov. 20. avgusta pa je tirna vzpenjača postavila še en rekord, saj je prepeljala 2137 potnikov, kar je največje število prepeljanih potnikov v enem dnevu.

Na zavodu Ljubljanski grad smo povprašali, s kakšnim poslovnim rezultatom bo vzpenjača sklenila letošnje leto, vendar nam včeraj niso odgovorili. Po podatkih Ljubljanskih parkirišč in tržnic, ki so vzpenjačo upravljali prve tri mesece letošnjega leta, pa je v teh prvih mesecih vzpenjača pridelala že 18.500 evrov izgube. Za primerjavo, v letu 2010 je bilo poslovanje vzpenjače prav tako negativno, saj je izguba znašala dobrih 25.000 evrov.