Na občini ugotavljajo, da so razlogi za to, da se Kamničani do Ljubljane odpravljajo z osebnimi vozili, v trajanju vožnje, saj je direktnih vlakov in avtobusov občutno premalo. Ekipa portala Planet Siol.net je pred nedavnim preverila in ugotovila, da traja zgodnja jutranja vožnja do Ljubljane s skuterjem 38 minut, z avtomobilom 43 minut, z vlakom in avtobusom pa uro in osem oziroma devet minut. Direktni avtobus naj bi vozil do Ljubljane 45 minut, direktni vlak pa vsega pol ure. Prvemu je treba v konici prišteti še vsaj deset minut zamude.

Ker so Kamničani željo po več direktnih povezavah z Ljubljano večkrat izrazili tudi županu Marjanu Šarcu, je ta predstavnikom Slovenskih železnic za potniški promet ta mesec predal pobudo za povečanje direktnih prog na relaciji Ljubljana-Kamnik, na kateri zdaj vozita le dve direktni progi, in sicer iz Ljubljane ob 16.45, iz Kamnika pa ob 8. uri. Gorazd Hartner mu je pojasnil, da se na Slovenskih železnicah resno ukvarjajo z možnostjo posodobitve proge.

Marko Tancar iz organizacijskega komuniciranja Slovenskih železnic pa dodaja, da na kamniški progi ob delavnikih (ob koncu tedna potniški vlak ne vozi) prepeljejo okoli 4500 potnikov, med njimi je največ šolarjev in zaposlenih na poti v Ljubljano. Njihovo število iz leta v leto narašča za okoli šest odstotkov. Tancar dodaja, da močno razbremenjujejo ceste, na vseh vlakih pa imajo tudi prostor za prevoz koles, kar dodatno prispeva k večji mobilnosti in varovanju okolja.

Po podatkih Slovenskih železnic traja vožnja potniškega vlaka na kamniški progi od 30 do 46 minut. Čas vožnje je odvisen od voznega reda in nujnega srečevanja vlakov na postajah, saj je proga enotirna. "Trenutni vozni red je kar najbolj optimiran in v njem tako rekoč ni prostora za večje spremembe," navaja Tancar in ponovno poudarja, da je proga enotirna in ni elektrificirana, omejitve pa so med drugim tudi pri dolžinah peronov.

"Pogoj za večje število direktnih linij je nadgradnja obstoječe infrastrukture, ki je v lasti države in ne Slovenskih železnic," pojasnjuje Tancar in dodaja, da v letu 2012 večji posegi niso predvideni. "Zato roka uvedbe povečanega števila direktnih vlakov na relaciji Kamnik-Ljubljana in nazaj še ni mogoče določiti."