"Če obvelja omenjena členitev, se ne bomo smeli več voziti po Škofju, Črnem Vrhu, v okolici Kojce, na Otavniku, po Policah, v Orehovški grapi, v Dolenjih Ravnah, na Bevkovem vrhu," našteva Aleš Makuc, predsednik kolesarskega društva Pedal iz Cerknega. Na zavodu nasprotno menijo, da njihov predlog, ki je te dni v javni obravnavi, ne pomeni koraka nazaj, temveč legalizacijo vožnje s kolesom tudi po vlakah, kjer zdaj ni bila dovoljena. "Vsi, ki so se doslej vozili po gozdu izven utrjenih poti, so namreč kršili veljavno zakonodajo," opozarja Edo Kozorog iz tolminske območne enote zavoda za gozdove.

Zarezali na Cerkljanskem in v dolino Trente

"Ta predlog nam onemogoča vse dosedanje aktivnosti, in to v krajih, kjer turistična ponudba temelji na kolesarstvu in v času, ko slednje vse bolj pridobiva pomen," je kritičen Borut Pirih iz LTO Laufar Cerkno. Pridružuje se mu tudi direktorica LTO Bovec Cecilija Ostan, ki meni, da je razmejitev zastavljena preostro in bi taka bovški turizem omejevala pri nadaljnjem razvoju. Pirih medtem postreže s konkretnimi težavami, ki bi jim jih ureditev prinesla: "Onemogočala bi nam izpeljavo tradicionalnih kolesarskih prireditev, kot so Slovenija kolesari, Pokal Slovenije v spustu, tradicionalno prireditev Tour de Cerkno mountains, gorsko kolesarsko dirko na Smučarskem centru Cerkno in ne nazadnje, takšna porazdelitev nam onemogoča promocijo in uporabo že utečenih turističnih kolesarskih poti, kot sta Po Cerkljanskem hribovju in Po sledeh piščali in kavern." Makuc se sprašuje o strokovnih podlagah za takšne razmejitve: "Medtem ko so kolesarjem v občini Cerkno zaprli skoraj tri četrtine površin, sta denimo območji Idrije in Krasa povsem odprti za kolesarjenje. Ali to pomeni, da gozd na Cerkljanskem ni isti kot gozd na Vojskarski planoti v Idriji?" se sprašuje Makuc. Izpostavlja tudi neživljenjsko določilo, da se po gozdnih vlakah, kjer kmetje vlačijo drva s traktorji, oni ne smejo peljati s kolesom.

Zavod za gozdove: Gre za sprostitev toge zakonodaje

Kozorog opozarja, da kmetje vlako uporabljajo redko, denimo enkrat na deset let, z odprtjem za kolesarje pa bi te postale obiskane dnevno. Priznava, da je pripomb na predlog ureditve območij veliko, a hkrati opozarja, da pomeni korak naprej in dejansko sprošča dosedanjo strogo zakonodajo. "Doslej je z uredbo prepovedana vožnja povsod izven gozdnih cest. Po novem zakonu pa bodo obstajale izjeme, ko bo na pobudo občin in s soglasjem lastnikov zemljišč kolesarjenje mogoče tudi po gozdnih vlakah," pravi. Te dni na območnih enotah sprejemajo pripombe in predloge. "Slednje bomo preučili in se do njih opredelili, a vožnje po gozdu izven poti in vlak zaradi zakonskih omejitev vseeno ne bomo mogli dovoliti," je jasen Marko Janež, vodja območne enote zavoda za gozdove v Tolminu.