Predsednik agrarne skupnosti Javornik - Koroška Bela Edvard Slivnik je zagotovil, da bo ta, zdaj res razrita pot že spomladi lepo urejena travnata razgledna pot, ki bo varna za živino in ljudi, z osebnimi vozili pa neprevozna.

"Na planini se je letos paslo 150 glav živine, od tega 35 konj. Pot do planine je bila nevarna, strma in prepadna, precejkrat se je zgodilo, da je kakšna krava zgrmela navzdol. Celo za planince je bila pot precej nevarna. V poseg smo bili prisiljeni, saj smo več kot štiri mesece zaman čakali na ustrezna soglasja. Za del poti smo jih sicer pridobili. Že zdaj smo na pot nasuli 15 kubičnih metrov gnoja, prav toliko ga bomo še spomladi, ko jo bomo dokončno uredili, zatravili in nanjo postavili ovire, da bo z avtomobilom neprevozna," je obljubil Edvard Slivnik.

Na številnih planinah pod Karavankami se je namreč zgodilo, da so prav zaradi širokih in urejenih poti oziroma kar makadamskih cest sploh ob koncih tedna planšarije postale čisto navadne gostilne, tik pod visoke vršace pa so se ljudje trumoma vozili kar z avtomobili. S tem pa se tudi smisel planšarij in planin izgublja. "Pri nas ne bo tako. Naredili bomo vse, da bo pot varna za živino in ljudi in da bodo ljudje radi hodili v hribe," je še dodal Edvard Slivnik.

Nad početjem agrarne skupnosti pa so ogorčeni tako na planinski zvezi kot na Zavodu za varstvo narave. "Za tak poseg je potrebno soglasje Agencije RS za okolje, ki ga izda na podlagi našega pozitivnega strokovnega mnenja. Tega ta pot nima in je tako zgrajena nelegalno. Upam, da bo inšpekcija ukrepala, saj je kaznovanje žal pri tem primeru še edina možnost, da kaj takega ne bi padlo na pamet še drugim. Te poti se najverjetneje v prvotno stanje ne bo več dalo urediti, škoda je tako nepopravljiva," je ocenil vodja kranjske enote Zavoda za varstvo narave Metod Rogelj.

Dodal je še, da takih posegov na srečo ni veliko, so pa že prej imeli slabe izkušnje prav s to agrarno skupnostjo, ko so gradili vodno zajetje in pot do njega. "Zelo sem vesel, da se je odzvala tudi planinska zveza, ker se takega početja tudi potihoma ne sme podpirati," je še dodal Rogelj.

Na Planinski zvezi Slovenije so pojasnili, da je območje med planino Seča in Belsko planino uvrščeno v zaščiteno območje Natura 2000, hkrati pa gre tudi za občutljivo vodozbirno območje. "Traktorska pot v dolžini poldrugega kilometra je zgrajena po označeni in markirani poti slovenske planinske poti, med gradnjo pa so z delovnimi stroji uničili planinske markacije in oznake. Vse obiskovalce gora pozivamo, da delujejo proaktivno in da kršitev prepovedi voženj z motornimi vozili v naravi prijavijo na številki 113 ali 080 1200," so pozvali na Planinski zvezi Slovenije.