Včeraj je pogled na vsega skupaj 200 parkirnih prostorov pokazal, da se je nekaj voznikov sprijaznilo z novostjo in za parkirišče dnevno odštejejo 1,5 evra, večina pa raje v okolici poišče brezplačne parkirne prostore, ki jih že tako ali tako primanjkuje.

Parkirnino, za katero morajo vozniki zaposlenemu v hčerinskem invalidskem podjetju Slovenskih železnic odšteti 1,5 evra in velja za cel dan, zaračunavajo od ponedeljka do petka v dopoldanskem času oziroma med 5. in 13. uro, je pojasnil Marko Tancar, zadolžen za organizacijsko komuniciranje, in dodal, da popoldne in ob koncu tedna parkiranje ostaja brezplačno. To je za potnike slaba tolažba, saj se jih večina z vlakom na delo ali v šolo odpravi ravno v jutranjem in dopoldanskem času. "Parkirnina je bila uvedena zato, da se bo z zbranimi sredstvi lahko pokril del sredstev za vzdrževanje parkirišča, denimo za čiščenje in pluženje," pa je na vprašanje, kako plačevanje parkirnih prostorov na postaji povezujejo s spodbujanjem rabe javnega potniškega prometa, odgovoril Tancar.

Litijani, ki so doma malce dlje od mestnega jedra, in občani sosednje občine Šmartno pri Litiji se sicer na železniško postajo lahko pripeljejo tudi z avtobusnim prevozom. Srednje veliki avtobus s 30 sedeži, ki vozi v konicah, in minibus z 19 sedeži za vožnjo v preostalem delu dneva mesečno prepeljeta od 5500 do 6000 potnikov, je pojasnil Tancar in zatrdil, da njuna zmogljivost zadošča.

"V primeru spremembe števila potnikov pa bomo zmogljivosti prilagodili povpraševanju," je povedal Tancar. Redna cena ene vožnje sicer znaša en evro, za šolarje, dijake in študente pa pol evra. Potniki imajo tudi možnost nakupa mesečne vozovnice, za katero odrasli odštejejo 34 evrov, šolarji, dijaki in študenti pa polovico manj. Glede na to, da se večina potnikov z vlakom vsakodnevno vozi v Ljubljano, med njimi pa jih gotovo ni malo, ki uporabljajo tudi ljubljanski mestni potniški promet, se "začetni" strošek mesečne vozovnice, ki Litijane stane 104 evre, lahko kaj hitro povzpne na dobrih 170 evrov.

Tancar je sicer še potarnal, da vožnje avtobusov sofinancira samo občina Šmartno pri Litiji, medtem ko občina Litija zanje ne prispeva sredstev, pa čeprav prevoz uporabljajo tudi njeni občani. Tancar je poudaril, da so zato vožnje obeh avtobusov na meji ekonomske upravičenosti, zato bodo tako o tem kot o problematiki parkiranja na železniški postaji z litijskimi občinskimi funkcionarji spregovorili v prihodnjih dneh.