Kot pravi Jani Möderndorfer, ljubljanski podžupan in predsednik odbora za načrtovanje in izvedbo evropskega tedna mobilnosti, so se za enotedensko in ne enodnevno zaporo odločili tudi zato, ker namerava občina del Slovenske ceste tudi dolgoročno zapreti za promet. To se bo zgodilo šele po dokončanju notranjega cestnega obroča, ki bo sklenjen z mostom med Roško in Njegoševo cesto pri Cukrarni. Ta naj bi bil gotov do sredine maja prihodnje leto, Möderndorfer pa pričakuje, da bodo Slovensko cesto za motorni promet zaprli najkasneje v dveh letih.

Kot smo že pisali, ena od možnih ureditev Slovenske ceste predvideva le še enosmerni promet od križišča s Tivolsko cesto do Gosposvetske ceste in naprej od Šubičeve ulice do Aškerčeve ceste, medtem ko je za vmesni del mimo Name že jasno, da bodo tu vozili zgolj avtobusi. Takšna ureditev Slovenske ceste je predvidena tudi po idejnem projektu učinkovitega avtobusnega koridorja Zmajev rep s traso Dunajska-Slovenska-Barjanska cesta, na katerem bi za javni potniški promet uredili ločene rumene pasove in prednost pred drugimi vozili v križiščih.

Jošt Šmajdek z Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) poudarja, da bo enotedenska zapora Slovenske ceste dobra podlaga za analizo pretoka potnikov in prilagoditev voznih redov, ko bo ta del dokončno zaprt za osebni promet. "Pričakujemo, da bodo zaradi spremembe prometnega režima na Slovenski, Aškerčevi in Gosposvetski cesti avtobusi lahko vozili hitreje in da bo na njih več potnikov. Ta teden bo vsekakor dober kazalec pred dokončno zaporo," je dejal Šmajdek. Poleg prometnih tokov bo občina med zaporo na Slovenski cesti merila tudi onesnaženost zraka in raven hrupa ter na koncu o tem izdelala tudi zaključno poročilo.

Da bi izboljšali varnost potnikov, na mestni občini načrtujejo tudi preureditev avtobusnih postajališč, ki jih bodo opremili s črto varnosti, oddaljeno 30 centimetrov od cestišča, in postopoma prilagodili njihovo višino novim meram avtobusov. Prvo takšno postajališče bo pri glavni pošti nasproti Name. Med evropskim tednom mobilnosti bodo rokave zavihali tudi v mestnem redarstvu in na ljubljanski policijski upravi, kjer bodo v skupnih patruljah izvajali poostren nadzor prometa, nepravilnega parkiranja in ustavljanja na kolesarskih stezah.