Domačini: To je kršitev naših pravic

"Brez javnega avtobusa je ostalo okoli 40 osnovnošolcev in dijakov," pripoveduje Jože Rupnik z Loga pri Godoviču. "Zdaj jih starši vozimo do najbližjega postajališča oziroma kar do Idrije v šolo. Seveda jih je treba iti tudi iskat," pripoveduje. "Peš jih samih ne moremo pustiti, saj je cesta za pešce prenevarna, brez pločnika, brez razsvetljave, vozniki pa si jo radi privoščijo tudi za dirkalni poligon," razmere opisuje Rupnik. Osnovnošolcem je občina uredila prevoz s kombijem, ki jih vsako jutro prav tako pobere ob cesti, srednješolcem pa občina ni dolžna pomagati. "Mislimo, da so nam s tem kratene osnovne pravice, zato smo o tem že obvestili varuhinjo človekovih pravic, prometnega ministra in občino," pojasnjuje Rupnik.

Zaprtju postajališč ostro nasprotujejo tudi na idrijski občini, kjer so štiri leta po večkratnih pregledih postajališč komisije z DRSC pričakovali predloge za ureditev postajališč, a na koncu prejeli le njihov izbris iz voznih redov javnega prometa. "Ukinitev ne more biti rešitev," odgovarjajo na občini, Maja Petrovčič pa dodaja, da so si ves čas prizadevali za ureditev postajališč v skladu z varnostnimi kriteriji, a slednjih iz DRSC niso dočakali. Na DRSC jim prav tako niso prisluhnili, ko so želeli pred novim šolskim letom skupaj s prevoznikom, novogoriško družbo Avrigo, pri pristojnih doseči odložitev uresničevanja sklepa. Krajani zaselkov po dolini Zale, ki so vezani na ta postajališča, pa vendarle opozarjajo tudi na to, da so bili projekti za ureditev postajališč narejeni že pred leti, a luči v praksi niso nikoli ugledali.

Direkcija za ceste: Reševanje problema bo zahtevno

Z direkcije na naše vprašanje o očitkih občine, da od njih nikoli niso prejeli navodil, kako ukrepati, nismo dobili konkretnega odgovora, pojasnjujejo pa, da bo reševanje problema avtobusnih postajališč na glavni cesti, kjer so avtobusi ustavljali na neoznačenih in neurejenih površinah, zelo zahtevno in se problem lahko reši le v sodelovanju med lokalno skupnostjo in državnimi organi. Po štirih letih sprehodov po Zali so se zdaj spet dogovorili za skupen ogled morebitnih lokacij za postajališča in iskanje ustrezne rešitve. Koliko drugačnih možnosti kot doslej bo ponudila ozka dolina Zale, bo pokazal čas, še prej pa bo verjetno o vsem odločila cena teh rešitev. Po zakonodaji stroške gradnje avtobusnega postajališča namreč krije njen predlagatelj - v tem primeru torej občina.