Opomini prihajajo, taksisti še čakajo

"Prejel sem opomin, vendar se še nisem odločil, ali bom plačal takso ali ne," vztraja denimo Silvester Mikše direktor taksija Laguna, pod okriljem katerega dejavnost opravlja 90 samostojnih taksistov. Pravi, da je lani kupil šest taks za svoje taksije in za to plačal 1800 evrov, "nazadnje pa smo postajališča sami čistili, občina ni naredila nič, niti pepelnikov ali stranišč ni postavila". Spomni se tudi, da je bilo včasih v Ljubljani več kot 170 postajališč, zdaj pa jih je vsako leto manj, letos nič več kot 70. S tem se strinja tudi direktor taksija Metro Enco Metro, ki pravi, da njihovi taksisti 97 odstotkov svojih voženj opravijo od naslova do naslova in ne iz postajališč. "Če bi jih popolnoma ukinili, to na nas sploh ne bi vplivalo," meni. Tudi njihovi taksisti kljub opominom taks za zdaj še niso plačali.

Na občini so doslej izdali 261 nalepk taksistom, ki so takso plačali. Po podatkih občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet pa takse še ni plačalo 68 taksistov. To je presenetljivo, saj v isti sapi priznavajo, da ne vedo, koliko taksistov dejansko vozi po Ljubljani.

"To je vprašanje za milijon evrov - koliko taksistov pravzaprav vozi po mestu? Tega nihče ne ve," opaža tudi Mikše. Kako torej mestni redarji in inšpektorji izdajo kazni neplačnikom? Na občini pojasnjujejo, da voznik dokaže plačano takso z nalepko z grbom občine. Na vidnem mestu mora imeti tudi izkaznico voznika in dovoljenje za vožnjo, drugače mu izdajo globo v višini 250 evrov.

Ni reda in ni discipline!

Dejansko pa inšpektorji in redarji proti neplačnikom ne ukrepajo, zagotavlja Mikše. Pravi, da po Ljubljani vozi vsaj 1200 voznikov, več kot polovica jih takse ne plačuje. "Nekateri imajo ponarejene nalepke, nekateri občini lažejo, da ne vozijo po Ljubljani, zato občinske takse ne bodo plačevali, nihče pa jim ne more dokazati, da to ne drži. Tisti, ki dobijo kazni, jih ne plačujejo, in ker ni evidence, jih na občini tudi ne morejo prisiliti v to," različne zvijače opisuje Mikše.

Poudarja, da celotno področje prevozov s taksijem ni urejeno. "Katastrofa. Ni reda in ni discipline. Že samo dejstvo, da pred začetkom opravljanja dejavnosti zahtevajo le vozniško dovoljenje, je sporno. Vozniki ne potrebujejo potrdila o nekaznovanosti ali česa podobnega," našteva. A dodaja, da država tega področja sploh nima interesa urediti, "ko pa kaj začnejo, pa to počnejo brez našega sodelovanja". Na občini pravijo, da so ministrstvu za promet že predlagali, da uredi področje cen in pogoje za izdajo licenc taksistom. "Sicer pa občina nima večjih pristojnosti," zaključujejo.