"Če ne bi imeli postavljenega vrta, bi ljudje mislili, da je lokal zaprt," je dejala Valentina Štagar, solastnica Scratch bara, in dodala, da so v dnevih, ko vrta niso imeli postavljenega, ker so čakali na dovoljenje, imeli od 150 do 200 evrov manj prihodkov.

Postavitev gostinskega vrta na javni površini pomeni tudi prihodek za občinsko blagajno, saj morajo gostinci plačati pristojbino. Plačajo jo v enkratnem znesku na začetku sezone, višina pristojbine je odvisna od lokacije lokala in obsega vrta. Pristojbina je razumljivo najvišja v mestnem jedru, kjer bi gostinski lokal za 20 kvadratnih metrov gostinskega vrta v poletni sezoni tako odštel okoli 800 evrov, pri čemer poletna sezona traja od aprila do konca oktobra.

Poleg pristojbine pa morajo pri postavitvi vrta gostinci upoštevati še vrsto predpisov, ki se nanašajo na postavitev in zunanjo podobo vrta. Za pridobitev dovoljenja morajo gostinci najprej pridobiti urbanistično soglasje, kjer je izrisana skica postavitve, so nam sporočili z oddelka za urejanje prostora Mestne občine Ljubljana (MOL).

Na oddelku zato tudi priporočajo, da se gostinci pri načrtovanju postavitve obrnejo na arhitekte ali poklicne oblikovalce. Pri postavitvi vrta morajo gostinci tako omogočati dovolj prostora za prehod pešcev, oprema pa mora biti postavljena tako, da jo lahko v primeru intervencije takoj odstranijo. Gostinski vrt na javni površini ne sme imeti ograje, prav tako pa ne sme imeti postavljenih senčnikov z reklamnimi napisi, dovoljeni so namreč le senčniki v barvi naravnega platna, so še sporočili na oddelku.

Za spoštovanje predpisov skrbi inšpektorat Mestne občine Ljubljana, ki je v zadnjem času zaradi povečanja števila vrtov tudi poostril nadzor, so nam sporočili z MOL. Da nadzor izvajajo poostreno, nam je potrdila tudi Štagarjeva, saj jo je že pol ure po prejetju dovoljenja obiskala inšpektorica, ki je preverjala ustreznost postavitve gostinskega vrta.

Štagarjeva je dejala, da predpisov ne bi spreminjala, bolj kritična pa je do postopka za pridobivanje dovoljenja. "Vlogo sem prvič oddala sredi marca in prejela obljubo, da bo vse urejeno v enem tednu. Po enem tednu so me obvestili, da moram poslati novo vlogo, ker je bil na njihovi spletni strani objavljen napačen obrazec," je povedala. Toda tudi, ko je oddala pravo vlogo, je na odziv čakala dlje od obljubljenega tedna dni. "Šele ko sem poslala elektronsko pošto nadrejenim, je bilo vse urejeno v pol ure," je dodala Štagarjeva.