Ker bodo od 12 obstoječih povezav v novem letu obdržali samo še štiri, se je graški politični vrh že ogorčeno odzval na ta varčevalni ukrep avstrijskih železnic. Mariborsko županstvo še ni seznanjeno z načrti Avstrijcev.

Kangler pričakuje ukrepanje prometnega ministrstva

"V tem primeru gre tudi za problematiko družbe Slovenske železnice in ministrstva za promet, ki nima zgolj lokalnih razsežnosti. Od pristojnega ministrstva pričakujemo, da bo ustrezno ukrepalo in se pravočasno angažiralo pri potrebnih pogovorih s pristojnimi v Avstriji," so včeraj sporočili iz kabineta župana Franca Kanglerja.

Zaradi teh sprememb ne bodo prikrajšani samo tisti, ki so se z vlakom vozili med Mariborom in Gradcem, saj naj bi varčevalni ukrep avstrijskih železničarjev v enakem obsegu prizadel tudi povezave na relacijah Dunaj-Ljubljana in Dunaj-Zagreb.

Hitrih vlakov ne bo v Slovenijo

"Maribor bo leta 2012 kulturna prestolnica Evrope, ÖBB pa bo črtal 8 od 12 vlakovnih povezav. To je popolnoma absurdno in provincialno!" je ogorčen Peter Hagenauer iz avstrijske stranke zelenih (Grazer Grüne), ki je opozoril tudi na to, da bodo načrtovane spremembe poslabšale tudi vlakovne povezave s Hrvaško.

Če se bo nadaljevalo takšno krčenje vlakovnih povezav med Gradcem in drugimi regijskimi središči, je po njegovem prepričanju resno ogrožena prihodnost prestolnice dežele Štajerske kot gospodarske in zaposlitvene lokacije. Zato je pozval avstrijsko državno in štajersko deželno oblast, naj poskrbita za vzpostavitev neposrednih vlakovnih povezav z drugimi urbanimi središči.

Tudi v avstrijski svobodnjaški stranki (FPÖ) so se kritično odzvali na ukrep železnic, pri čemer so delno odgovornost pripisali Slovenskim železnicam, ki na svoje tire naj ne bi bile pripravljene prevzeti sodobnih railjet vlakovnih kompozicij. Tisti hitri railjet vlaki, ki bodo prihajali z Dunaja, bodo zato imeli končno postajo v Gradcu, proti jugu dežele Štajerske pa naj bi vozili samo še regionalni vlaki, je opozoril avstrijski državni svetnik Josef Riemer (FPÖ).