Načrtovanih je trideset postaj s stojali za kolesa po vsej Ljubljani, na vsaki od postaj pa bo po 10 koles. Postaje med seboj ne bodo oddaljene več kot 400 metrov. Prva ura izposoje kolesa bo brezplačna, druga en evro, tretja dva evra, od četrte ure naprej pa je cena štiri evre na uro. Če uporabnik kolo vrne v prvi uri uporabe, ga lahko ponovno koristi že po petih minutah.

"Cilj sistema je namreč, da uporabnik po končani vožnji kolo vrne v stojalo na eno od postaj in je s tem na voljo drugim. Kot kažejo statistični podatki iz tujine, je povprečno trajanje izposoje kolesa dobrih 22 minut. Najpogosteje si uporabniki kolo sposodijo za deset minut, kar 95 odstotkov voženj pa traja manj kot eno uro. Torej gre za sistem, ki temelji praktično na brezplačni izposoji koles," so pojasnili na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.

Predvidevajo dve možnosti izposoje koles, in sicer "letni abonma" in "tedenski abonma", ki bo namenjena predvsem turistom. Za letno uporabo sistema bo uporabnik plačal tri evre, ki se mu bodo šteli kot dobropis, kolesa pa si bo izposojal z mestno kartico Urbana. Strošek prijave za tedensko uporabo sistema bo en evro, uporabo kolesa pa uporabnik plačuje posebej. "Tedenski abonenti" za izposojo ne potrebujejo Urbane.

Kolesa bodo zelo vzdržljiva, odporna na dež, sneg, mraz in sonce ter celo na vandalizem, zagotavljajo pri Europlakatu. Mestno kolo bo imelo robustno in vzdržljivo ogrodje, gumirana kolesa, s čimer se bodo uporabniki izognili predrtim zračnicam, žaromet z avtomatskim dinamom, zadnjo zavoro na pedalu, košaro in ključavnico.

Ljubljanska občina bo za napeljavo optične in električne infrastrukture do predvidenih postajališč namenila slabih 55.000 evrov. Na Europlakatu pa so ocenili, da jih bo celotna vzpostavitev sistema stala skoraj 1,8 milijona evrov, v to pa niso všteli stroškov vzdrževanja sistema. Naložbo si bodo povrnili z oddajo oglasnih površin, a ne na samih izposojevalnicah, kot je bilo sprva predvideno. "Gre za druge površine, ki so v Mestni občini Ljubljana namenjene zunanjemu oglaševanju," je o tem povedal Berčan.